Nemcsak a vágóhidak és a feldolgozóüzemek, a vásárlók is a saját pénztárcájukon érzik a sertéspiacon végigsöprő áremelkedés hatását. Nem csoda, ha az egekbe szökött árakat látván a vásárlók úgy döntenek, hogy a megszokottnál kevesebb sertésárut tesznek a kosarukba - számolt be a napilap.
Az elmúlt egy év alatt átlagosan 25-30 százalékkal emelték a beszállítók a sertéstőkehús árát - mondta Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója. Bár a vásárlók jellemzően ennél valamivel szerényebb áremelkedéssel találkozhatnak az áruház húspultjaiban, így is visszaesett a kereslet. Sertéshúsból sok helyen húsz százalékkal kevesebbet adnak el üzleteink, a csökkenés mértékét meghaladó viszont a baromfitermékek eladásánál tapasztalt növekmény - tette hozzá Fodor.
Hasonló tendenciákról számolt be Maczelka Márk, a Spar Magyarország Zrt. kommunikációs vezetője is. Az áruházláncnál a visszaesés leginkább a sertéskarajnál érezhető - a 2019. januári árakhoz képest ez év elején csaknem 25 százalékkal magasabbak a fogyasztói árak.
Az Aldi sajtóosztálya szintén növekvő árakról számolt be, a diszkontlánc ugyanakkor éves összevetésben nem tapasztalt visszaesést a forgalomban.
Adorján Abigél, az Auchan Magyarország kommunikációs menedzsere szerint egyre kevesebben főznek otthon.
Emellett a sertésárak emelkedése nem hazai jelenség, az afrikai sertéspestis okozta károk miatt az egész Európai Unióban az egekbe szöktek az árak. Az árakat az is tovább növeli, hogy Romániában is nagy pusztítást végzett a kór, a kényszervágások miatt importra szorul az ország.
Menczel Lászlóné, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács titkára szerint nem átmeneti drágulásról van szó - olvasható a Magyar Nemzetben.