Budapestet vasárnap hajnali kettő óra körül elérte egy csapadékzóna és hidegfront. A pesti városrészben először havaseső, illetve hószállingózás volt, míg a magasabban fekvő hegyvidéki területeken (II., III., XI., XII., kerületekben) havazni kezdett.
A Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. keretein belül önállóan működő FKF Köztisztasági Divízió szakemberei éjféltől folyamatosan ellenőrizték az utak állapotát, és ahol szükséges volt, a munkagépek elvégezték az utak preventív sózását.
Sajnos a Társaság rendelkezésére álló téli célgépek száma az évek alatt drasztikusan - az elmúlt 10 év során mintegy 20 százalékkal – csökkent, ugyanakkor a flotta darabszáma, a főváros méreteihez képest, már korábban sem volt elegendő. Az elöregedett géppark miatt ráadásul az üzemképesség is csak 55-70 százalékos.
Az éjszakai műszakban kivonult 73 célgépből 8 meghibásodott, üzemképtelen lett munkavégzés közben. A társaság szerelőbázisain szakembereik folyamatosan igyekeznek ismét üzemképes állapotba hozni a járműveket.
A síkosságmentesítés és hóeltakarítás többszereplős feladat
Az ingatlanok előtti járdák síkosságmentesítése az ingatlanok tulajdonosainak, üzemeltetőinek kötelessége, társasházak esetében a lakóközösség köteles gondoskodni az épület előtti járdaszakasz takarításáról. Továbbá a közösségi közlekedési eszközök üzemeltetőit és a kerületi önkormányzatokat is jelentős kötelezettség illeti a maguk területén.
Az FKF Budapest több mint 5000 kilométer hosszúságú szilárdburkolatú úthálózatának takarítását az alábbi, jogszabályban meghatározott, szigorú prioritási sorrendben végzi:
- a hidak, felüljárók,
- a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre vezető út,
- a Budaörsi út (M1, M7), M3-as, M5-ös autópályák,
- a fő közlekedési utak fővárosi bevezető szakaszai,
- az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszai,
- egyéb autóbusz- és közösségi közlekedési útvonalak,
- a kórházakhoz, rendelőintézetekhez, a lakossági ellátást biztosító logisztikai bázisokhoz vezető utak.