A beruházás gazdájának megbízásából dolgozó Első Magyar Közbeszerzési Tanácsadó Zrt. csütörtökön postázta a győr-gönyűi kikötő közbeszerzési eljárásának eredményét - értesült a Népszabadság. Ebből kiderül, a Mészáros Lőrinc szerepvállalásával megalakult, egyedüli érvényes ajánlatot adó Kikötő Konzorcium 6,89 milliárd forintért építheti meg mindazt, amit a legolcsóbban vállalkozó Közgép Zrt. csapata 6,67 milliárd forintért megcsinált volna.
A majd negyedmilliárdos árelőny azért nem volt elég Simicska Lajos cégének győzelméhez, mert a kiíró öt érvénytelenségi okot talált az ajánlatában. És noha a Közgép jogorvoslati kérelme nyomán vizsgálódó Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) a kifogásolt ötből négy pontot nem tartott elég alaposnak, a megmaradt egyedülire hivatkozva nem csak a kikötőépítésből zárták ki a céget. A a társaságot egy szerb alvállalkozója hajóinak fedett fedélzet-méreteire vonatkozó, hibás adataira hivatkozva, hamis adatszolgáltatással vádolták meg, és három évre kizárták a közbeszerzésekből.
Utóbbiról alighanem a bíróság mondja majd ki a végső szót - jegyzi meg a lap.
Az eljáráson csak Mészárosék konzorciuma adott érvényes ajánlatot, a nem megfelelő hiánypótlásra hivatkozva kizárták a Duna Aszfalt Kft.-t és a Strabag MML Kft.-t is.