Ezzel kezdődik az "okos város" a BKK számára, mivel biztonságos és fenntartható, környezetbarát közlekedési módról van szó. Az elmúlt két évben összesen hat balesetben voltak érintettek a Mol Bubi felhasználói, de ezek egyike sem járt súlyos sérüléssel - mondta Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója.
A rendszer üzembe állítása, 2014 szeptembere óta mintegy kétmillió bérlést regisztráltak, az átlagos bérlési idő 15 perc. A legnépszerűbb a Jászai Mari téri, az Erzsébet téri, a Kálvin téri, a Fővám téri, a Városháza parki és a Szent Gellért téri állomás.
Jövőre és 2018-ban is folytatódik az új állomások telepítése, és szeretnék elérni, hogy a Mol Bubi az e-jegyrendszerbe teljesen integrálódjon, és átjárható fizetési és szolgáltatási rendszer legyen.
Két éve nem sokan bíztak a Mol Bubi hálózatban, de az elmúlt időszak erre rácáfolt - mondta Szollár Domokos, a Mol-csoport kommunikációs igazgatója. Óriási lehetőségek vannak a közlekedés fejlesztésében, ebben a társaságnak meghatározó szerepe lehet, a Mol Bubi mellett egyebek közt közösségi autóbérlési rendszerben is részt kívánnak venni.
A cégcsoport tervei szerint 2030-ra az éves árbevétel harminc százaléka származhat a kiskereskedelemből, mobilitási szolgáltatásokból, új üzletágakból.