Heiszler Gabriella. A SPAR Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója. Az új "extraprofitadóval" kapcsolatban például nem volt egyeztetés, miközben egy élelmiszer-kereskedő, ha jól dolgozik, körülbelül két százalék profitot termel.
A KSH szerint 15,6 százalék az áprilisi élelmiszer-infláció. Ez eleve olyan környezetet teremt fogyasztói szempontból, hogy elindul az úgynevezett „lefelé vásárlás”. Ha nem a drága brand-terméket veszi meg, hanem az olcsóbb saját márkát, ez nekünk is azt jelenti, hogy szűkül az árrésünk. Iszonyatosan sok hatás érvényesül egyszerre. A legnagyobb nehézség a jelen helyzetben, hogy már nem tudjuk, hogy a rengeteg hatás vagy intézkedés közül igazán melyik mire hat.
Ha nem tudunk bizonyos mennyiségű pénzt megtermelni az országban, akkor beruházni sem tudunk, mert nem fogja azt mondani a tulajdonos, hogy a megtermelt szabad cash-flow-n felül ide beruházásokat hoz, ha nem látja a megtérülés esélyét. Ez reális veszély - derült ki a cégvezető szavaiból.
Az élelmiszerárstoppal leginkább érintett termékek közül kiemelkedik a csirke, ugyanis egy komoly madárinfluenza-járvánnyal is számolni kell, ami még inkább felviszi az árakat. Jelen pillanatban az áruházlánc drágábban veszi a baromfit, mint ahogy adja. Ami elvileg tilos, hiszen a dömpingár alkalmazása kimeríti a tisztességtelen piaci magatartás törvényi előírásait. Most az árstop miatt persze megengedett. A baromfi a jéghegy csúcsa, mert amúgy most mindennél, aminek hatósági ára van, ez történik, de a baromfinál a legnagyobb a különbség.