Idén több, népszerű saját márkás termékünk műanyag csomagolását csökkentjük, egyes esetekben teljesen ki is váltjuk - mondta Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője.
A SPAR Magyarország a saját márkás zöldség-gyümölcs árui közül az S-Budget piros alma és az S-Budget golden alma műanyag csomagolását csökkentette szeptember második felétől. Az almák átcsomagolásával megközelítőleg a felére csökken a felhasznált műanyag mennyisége. Ez éves szinten mintegy 1092 kilogramm műanyag-csökkenést eredményez.
A korábban fürtönként zacskózott biobanánt szeptember végétől pedig csak egy úgynevezett bandázzsal - szalagfáslival - kötözik át, ezzel is megkülönböztetve azt a nem biobanántól. A jelenlegi beszerzési mennyiségből kiindulva ezzel egy évben több mint 1 tonna műanyag megtakarításához segíti a vállalatot.
Az áruházlánc üzleteiben 2019-től már kizárólag papírtartókban kaphatóak a tojások.
A társaság egyes saját márkás ásványvizeinek pet-palackjai 2012-2018 között jelentős mértékben veszítettek a súlyukból. A mérséklés eredményeképpen 2018-ban összességében több mint 80 tonnával kevesebb műanyagot használtak a palackgyártásnál, mint 2012-ben. A saját márkás vizek két-, illetve másfél literes kiszerelései 1-7,4 grammal lettek könnyebbek. A vállalat célja a 2019-2022-es időszakra, hogy - amelyik víz esetében lehetséges - ez az érték a 30 százalékot megközelítse.
Hasonló mértékű súlycsökkentés volt a más pet-palackban forgalmazott saját márkás üdítőitaloknál is.
Ma már csak kétfajta műanyag bevásárlótáska érhető el a választékban. Az újabb idei lépésekkel a cég bevásárlótáska-kínálata hamarosan 100 százalékban műanyagmentessé válik.