Az MNB határozatában megállapította, hogy a hitelintézet megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény, a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB rendelet, a fogyasztók részére vezetett fizetési számlákhoz kapcsolódó díjtájékoztatásról szóló kormányrendelet, az alapszámlához való hozzáférésről, az alapszámla jellemzőiről és díjazásáról szóló kormányrendelet, a díjkimutatás egységesített formátumára és egységes szimbólumára vonatkozó végrehajtás-technikai standardok meghatározásáról szóló bizottsági végrehajtási rendelet és az erős ügyfél-hitelesítésről és biztonságos kommunikációról szóló felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet több pontját.
A Takarékbank – többek között – megsértette a keretszerződés megkötését megelőző tájékoztatásra és a keretszerződés tartalmi követelményeire, a keretszerződés módosításának előzetes meghirdetésére, az értéknap alkalmazására és a haladéktalan jóváírásra, a pénzforgalmi számlanyitás dokumentációs előírására, az azonnali fizetési rendszer folyamatos elérhetőségére, valamint a megfelelő részletezettségű és tartalmú díjtájékoztatásra vonatkozó rendelkezéseket. Továbbá a hitelintézet a fizetés-kezdeményezési szolgáltatásra vonatkozóan nem valósította meg a célra rendelt interfész éles, és teszt környezetében történő tesztelését, értékelését.
A jogsértésekre tekintettel az MNB huszonhárommillió forint összegű bírság megfizetésére, valamint az említett jogszabályoknak 2022. július végi határidővel történő megfelelésre kötelezte a bankot. Az MNB a hitelintézet terhére értékelte, hogy a jogszabálysértő állapot több esetben huzamosan, a bank szerződési feltételeit rögzítő dokumentumokba, belső eljárásrendjébe, illetve informatikai rendszerébe építetten állt fenn, továbbá, hogy egyes jogsértések az adott típusú fizetési műveletek széles körét érintették.