Évente ötszázezer-egymillió új készüléket értékesítenek a Telenor Magyarország Zrt-nél, s amíg 2011 első félévében az újonnan eladott mobilok 27 százaléka volt okostelefon, addig az elmúlt év második felében már 66 százalékot tett ki ez az arány - mondta Fejes Zoltán. A Telenor Magyarország Zrt.ügyfélkapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese szerint e téren további nagyobb ugrást az hozhatna, ha vállalati ügyfelek beszerzéseiben nagyobb szeletett tennének ki az okostelefonok, ebben a körben ugyanis ma még elenyésző az ilyen készülékek részesedése.
Az okostelefonok további térnyerése érdekében a szolgáltatók Magyarországon még rákényszerülnek az ilyen típusú telefonok támogatására. Így van ezzel a Telenor is, amely évente több milliárd forintot költ készülékvásárlások támogatására, s ez az összeg nem nagyon változott az elmúlt években - tette hozzá Fejes. Az új okostelefonokat egyébként általában okostarifákkal együtt vásárolják az ügyfelek.
A Telenor készülékportfóliójának jelenleg több mint felét alkotják az okostelefonok. A kínálatot továbbra is az androidos mobilok uralják, az okostelefon-portfólió több mint felét a Google operációs rendszerét használó készülékek adják, emellett az elmúlt egy évben folyamatosan bővült a szolgáltató Windows Phone-kínálata is, melynek súlya jelenleg 12,5 százalék. S bár továbbra is fontos a készülék márkája (a kezdeteben három gyártó termékei voltak elérhetőek, ma pedig öt-hat márka határozza meg a piacot, illetve a Telenor sajátmárkás készülékei), de napjainkban az operációs rendszerekre nagyobb figyelem hárul - tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.
A hálózaton ugyanakkor még bőven a hagyományos telefonok vannak többségben, a Telenor-hálózatot használó készülékek mindössze egy negyede okos telefon. Ugyanakkor az előrelépés itt is egyértelmű, 2011-ben mindössze 14 százalék volt az okostelefonok aránya a hálózaton belül, így várhatóan az eladások növekedésével párhuzamosan ez az arány továbbra is dinamikusan nő majd.