A szabadalmi oltalmak döntő többsége idő előtt megszűnik, mivel a fenntartási díjak megfizetése nem gazdaságos. Gyakran előfordul, hogy egy start-up sikeresen szerez befektetőket, be tud jelenteni néhány szabadalmat, de miután kifogynak a pénzből a szabadalmat kell inkább licenszbe adniuk, saját termék fejlesztése helyett.
Másik oldalról, számos tudományos munka foglalkozik a kutatási-fejlesztési erőforrások pazarlásának problémájával a párhuzamos fejlesztések miatt, amelynek egy része megspórolható lenne, a már elérhető tudományos és fejlesztési eredmények jobb hasznosításával. Erre a piaci problémára ad megoldást a Danubia IPMall fejlesztése, melynek küldetése a szabadalmak, szabadalmazott technológiák és a piaci igény találkozásának előmozdítása.
A piactér célja, hogy kulcsfontosságú kapcsolatokat hozzon létre a nem hasznosított, de vélhetően hasznosítható szabadalmak és egyéb szellemitulajdon-jogok tulajdonosai és a releváns piaci szereplők között.