A MÁV-Start Zrt. ajánlatkérőként "IC+ projekt - Forgóváz, fékberendezés és flexball-vezeték beszerzésére" címmel, felhívással induló tárgyalásos közbeszerzési eljárást írt ki összesen 40 darab 200 km/órás névleges sebességre alkalmas forgóváz, továbbá 20 darab komplett fékberendezés és a mindezekhez szükséges alkatrészcsomagok, szolgáltatások beszerzésére.
A vasútvállalat jelenleg 20 darab (10 másodosztályú termes és 10 többcélú) nemzetközi forgalmú, újgenerációs IC kocsi gyártását készíti elő. A járművek összeszerelése a közbeszerzési eljárások eredményeként megkötött szerződések teljesítését követően kezdődhet meg, várhatóan 2017 elejétől. Egy április elején megjelent kormányhatározat alapján további 100 darab, belföldi, 160 km/óra sebességű IC+ kocsi gyártásának előkészületei is zajlanak.
A MÁV-Start szakemberei által Szolnokon kifejlesztett vasúti kocsik két prototípusa 2014 októberétől utasforgalmi próbaengedéllyel szállított utasokat, majd 2015 júniusában megkapta a típusengedélyt a hazai és nemzetközi közlekedésre. A prototípusok kényelmével márciusban a Wiener Walzer EuroNight vonatokkal utazók ismerkedhettek, április elejétől pedig Budapest és Hamburg között a Hungária EuroCity vonatpárban szállítanak utasokat. A MÁV-Start, valamint az osztrák és a svájci vasúttársaságok szerint is kedvezők a prototípusok külföldi üzemeltetése során szerzett tapasztalatok.