Vitézy Facebook-bejegyzésében úgy fogalmaz, hogy ezzel elviselhetetlenre növelte a zsúfoltságot a vonalon a MÁV.
Ezt azzal indokolja, hogy az elővárosi vonalon „egy vágányon, 40 km/h sebességkorlátozás mellett óránkénti vonatokon is tolonganak az emberek.”
Szerinte ott állítják le a vasúti beruházást és csoportosítják át az erőforrásokat éppen, „ahol a legtöbb utas és a legnagyobb fejlődési potenciál van”. Ilyen térségnek nevezte meg Budapestet és környékét.
A korábbi államtitkár azt is kifogásolja, hogy mindennek kapcsán nincs semmilyen helyi ellenállás. Úgy látja, hogy a MÁV-nak be kellett volna látnia, hogy nem képes részlegesen üzemeltetni a járműparkot és az egészet rá kellett volna bízni a szerb vasútra.
A MÁV szerint nem igaz, amit Vitézy mond
A MÁV nem sokkal a volt államtitkár bejegyzése után arról tájékoztatta a 24.hu-t, hogy egyetlen járművet sem vezényeltek át a Szeged-Szabadka vonalra. Hozzáteszik, az elővárosi vonalon kialakult átmeneti zsúfoltságot az okozza, hogy a közelmúltban több baleset is történt, így duplaszerelvény helyett csak egy Uzsgyi motorvonatot tudták ideiglenes jelleggel kiállítani.
A MÁV cáfolni próbálja a délelőtti posztomat és még sajtóközleményt is kiadtak: szerintük a Szeged-Röszke vonalra nem is a Budapest-Lajosmizse vonalról csoportosítottak járművet, ott baleset okozza a járműhiányt. A valóság elég nyilvánvalóan nem ez - olvasható Vitézy Dávid viszontválasza a Facebookon, miután az állami vasúttársaság azzal vádolta meg, hogy fake news-t terjeszt.
Vitézy: védik a védhetetlent
A MÁV válaszát Vitézy Dávid is olvasta, amire a következőt írta „a ma a Szeged-Röszke vonalra vezényelt egyetlen motorvonat, a 416 015 pályaszámú, bizony múlt héten még hétfőn, kedden, szerdán és pénteken is a Budapest-Lajosmizse vonalon közlekedett, ahogy korábban a hónap nagy részében is. Utoljára november 24-én, múlt pénteken közlekedett a vonalon. Vitézy szerint csak utána került a déli határra. A Budapest - Lajosmizse vonalról a hiányzó jármű miatti zsúfoltságról megosztott fotó pedig most hétfői volt, miután elvitték – tette hozzá.
A MÁV közleménye tehát nem cáfolt semmit, csak próbálta védeni a védhetetlent
– írta.
Vitézy Dávid szerint ez akkor is így lenne, ha speciel nem pont innen vitték volna a motorvonatot, mivel dízel motorvonatból eddig se volt elég, így ha most elindítottak egy újabb szolgáltatást, akkor még annyi se jut az eddigi közszolgáltatás fenntartására, mint eddig.
Mindehhez hozzátéve a korábbi államtitkár megjegyezte, hogy a nyáron bezárt vidéki vasútvonalakon tartósan marad a buszos üzem, még ott is, ahol sokkal lassabb és a helyiek nyár óta kitartóan kérik a vasúti közlekedés újraindítását, például Komló felé.
Nyilván oda is ”baleset„ miatt nem jut jármű...
– zárta bejegyzését.
Nyolc év után elindult a személyforgalom a Szeged és Szabadka vasútvonalon
Ma hajnaltól újra járnak a személyvonatok Magyarországról Szabadkára, napi 10 járat közlekedik majd a két ország között.Bővebben--->
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!