A Napi Gazdaság szerdai számának cikke
Az ajánlatokat október 10-én bontották fel, és noha az ár kapcsán egyik fél sem kívánt nyilatkozni, úgy tudjuk, a BV kilométerenként 499 forintért vállalná a szolgáltatást a jelenleg is használatban lévő gépjárműparkjával, az Orangeways azonban 427 forintos ajánlattal állt elő, 45 vadonatúj busz beszerzése mellett. Kovács Miklós, az Orangeways vezérigazgatója a Napi Gazdaságnak elismerte, az évi 2,2 millió kilométerre szóló pályázaton a 2005 óta szolgáltató BV-nél olcsóbb ajánlatot nyújtott be társasága, amely az üzemeltetési költségeket technológiaváltással szorítaná le, gázolaj-meghajtású járművek helyett sűrített földgázzal (cng) működő buszokkal szolgáltatna.
Az ár nem minden, a pályázatot ugyanis több szempont alapján bírálják el − közölte lapunkkal Csima Sándor, a BV vezérigazgatója, aki ennél többet nem kívánt elárulni.
Veszprém önkormányzata júliusban hirdetett pályázatot a helyi közösségi közlekedés szervezésére, a megbízatás tíz évre szól, a pályázati kiírás szerint a legjobb ajánlatot benyújtó pályázóval kötik meg a szerződést. A dokumentációs füzetet az Orangeways és a BV mellett a VT Transman Kft. is megvásárolta, ajánlatot azonban végül nem adott be. A jelenlegi közszolgáltatási szerződés december 31-ig szól, az új szolgáltatónak január 1-jétől kell üzembe állítania a járműveket, ennyi idő alatt azonban lehetetlen megfelelő minőségű buszokat beszerezni − indokolta a visszalépést lapunk kérdésére Dósa Mátyás, a VT Transman ügyvezető igazgatója.
Noha sokak szerint nem véletlen a rövid határidő, az Orangeways megoldást talált a problémára, szerződéskötés esetén három-négy hónapon belül érkezik Veszprémbe a 37 szóló és 8 csuklós jármű, a szolgáltatást addig bérjárművekkel biztosítaná a társaság Kovács szerint. A cég az üzemanyag-ellátásról is megállapodott a helyi gázszolgáltatóval.