Szijjártó Péter a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. palackozóüzemében az ásványvízexport elindítása alkalmából tartott sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a kormány eddig 38 stratégiai megállapodást kötött többségében nemzetközi vállalatokkal. Ezek a cégek azóta 650 milliárd forintnyi beruházást hajtottak végre és 5500 új munkahelyet hoztak létre Magyarországon. A Coca-Cola új, Horvátországba induló ásványvízexportjával kapcsolatban azt mondta: ezzel megduplázódik az eddigi teljes magyarországi ásványvízkivitel.

A miniszterelnökségi államtitkár felidézte, hogy a világgazdasági válság az országok és a nemzetközi vállalatok részéről is új stratégiát követelt, és Magyarország 2010-ben azt az utat választotta, hogy megteszi a szükséges változtatásokat. Hogy a válság után erősebbek legyünk, "bátor döntések kellettek, amiket kétségtelenül konfliktusok öveztek", de mára el lehet mondani, hogy ez egy sikeres választás volt - mondta.

Az erős termelő szektorral rendelkező országok nagyobb eséllyel lesznek erősebbek a válság után, ezért határozta el a kormány, hogy Magyarország legyen Európa termelési központja, ebből az elhatározásból vezethető vissza minden olyan fontos döntés, ami az elmúlt három és fél évben született. Ezek közé tartozik az adórendszer, a felsőoktatási és szakképzési rendszer vagy a munkajogi szabályok átalakítása - részletezte a politikus. Hozzátette: a stratégiai célok eléréshez stratégai megállapodásokra volt szükség, az elsőt 2012-ben éppen a Coca-Colával kötötte meg a magyar kormány. Mindezzel az volt a cél, hogy a nagy nemzetközi vállalatok magyarországi érdekeltségei a cégcsoportjukon belül is versenyelőnyhöz jussanak, illetve növeljék a magyar beszállítói arányt.

Szjjártó úgy fogalmazott: "a magyar nemzetgazdaság lelkét a kis- és közepes vállalkozások adják", de az ő sikerük döntően attól függ, hogy be tudnak-e kapcsolódni egy nemzetközi vállalat beszállítói láncába.

A zalaszentgróti ásványvízexportot azért is nevezte jelentősnek, mert a 28 országban jelenlévő Coca-Cola HBC cégcsoportjában a magyar vállalat a legjelentősebb gyártóközpont és a legnagyobb európai exportőr. A cég a 2011-es 8 milliárd után tavaly már 20 milliárd forintos exportbevételt ért el.

A politikus elmondta: a Coca-Cola eddig 110 milliárd forintot ruházott be Magyarországon, és jelenleg 1250 embernek ad közvetlenül munkát. A kormánnyal kötött megállapodásnak megfelelően folyamatosan növeli a magyar beszállítói arányt. Ma már kizárólag magyar almából készült gyümölcsleveket állít elő, a hazai gazdáktól évente 7,5 ezer tonna almát vásárol, és az egyéb alapanyagok kétharmada is magyar beszállítóktól származik.

A Coca-Cola "a magyar-amerikai gazdasági együttműködés újabb sikere" is. Ezzel az amerikai befektetések összértéke elérte a 9 milliárd dollárt, és a kereskedelmi forgalom egy év alatt 19,6 százalékkal nőtt úgy, hogy a magyar export 25 százalékkal növekedett az Egyesült Államok irányába - hívta fel a figyelmet Szijjártó.

Nikos Kalaitzidakis, a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. ügyvezetője arról beszélt: a társaság célja, hogy Közép-Európa első számú gyártóközpontja legyen Magyarországon, ehhez pedig egy újabb lépés az ásványvízexport elindítása.

A Bistra néven Zalaszentgróton palackozott vizeket Horvátországba szállítják, ahol ezen a néven már eddig is forgalmaztak ásványvizet. Terveik szerint idén 10 millió litert szállítanak a zalai városban 200 embert foglalkoztató üzemből.

A NaturAquát is palackozó üzemben 700 millió forintos kapacitásbővítő beruházást hajtottak végre, és ehhez 210 millió forintos európai uniós támogatást nyertek. A NaturAqua gyártását Zalaszentgróton 2002-ben indították el 12 milliárd forintos befektetéssel.

Az ügyvezető kitért arra is, hogy a magyarországi üdítőital-export 90 százalékát adta eddig a Coca-Cola 20 milliárd forintos értékkel, és a cég az első 10 magyarországi élelmiszer-feldolgozó társaság közé tartozik.