A Tesco decemberben realizálja pezsgőből és virsliből az éves forgalom jelentős részét. Virsliből csaknem 560 tonnát értékesítenek az áruházak, vagyis az eladások 11 százaléka erre az időszakra koncentrálódik. A pezsgőnél még látványosabb a forgalomnövekedés: az eladások 36 százaléka bonyolódik az év végén. A pezsgővásárlók márkahűek, s inkább a magyar termékeket keresik, míg a virslifogyasztás évről-évre a közép- és felső kategóriás árucikkek felé tolódik.
A magyarok édesen szeretik
A szilveszteri időszakban is az édes pezsgő a legnépszerűbb, ezt követi a félszáraz, majd a száraz és az extra száraz. Az éves átlaghoz képest öt és félszeresére ugró keresletre alaposan felkészül a Tesco, sőt olyan különlegességekkel is várja a vásárlókat, mint a díszdobozos Moet & Chandon, vagy a hófehér csomagolású Henkell Blanc de Blanc pezsgők.
A hazánkban is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő olasz pezsgőbor, a prosecco és a gyerekpezsi iránt is megnő ilyenkor a kereslet. Utóbbiból az éves forgalom 62, míg az előbbi esetén 18 százalékát bonyolítja ilyenkor az áruházlánc. A vásárlók 8 különböző prosecco fajta és öt gyerekpezsi íz (alma, szamóca, meggy, szőlő és barack) közül választhatnak az üzletekben.
Virsliben a baromfis fogy leginkább
Ha virsli, akkor baromfi és előre csomagolt: az áruházlánc decemberi virsliforgalmának 40 százalékát a két ünnep között realizálja, a megvásárolt virslik 60-65 százaléka pedig baromfihúsból készül. A csemegepulti termékeknél szilveszter előtt 2-3, az előre csomagolt árunál pedig 3-4-szeresére nő a forgalom. A csemegepultban a frankfurti és juhbeles, az önkiszolgáló területen a Sága Füstli, Pick Műbeles és Békebeli virslik, valamint a Wiesbauer prémium termékek a legkedveltebbek - írta a Tesco.