Tavaly már 8,6 millió számlabemutatás és 4,4 millió befizetési tranzakció zajlott a Díjneten. A Magyar Posta és a Takarék Csoport közös tulajdonában álló társaság elektronikus számlakezelési szolgáltatásán keresztül bemutatott számlák mennyisége 2017-ben közel 8,6 millió volt, ebből 4,4 milliót a rendszeren belül bankkártyával, mobiltelefonos fizetéssel, internetbanki fizetéssel, illetve csoportos beszedési megbízással rendeztek az ügyfelek. Tavaly négy új szolgáltató csatlakozott a Díjnethez, amelyen keresztül ma már 27 számlakibocsátót érnek el az ügyfelek .
A számlabemutatások száma 18 százalékkal, 7,3-ról 8,6 millióra, míg a fizetési tranzakciók mennyisége 33 százalékkal, 3,3-ról 4,4 millióra emelkedett egy év alatt. A legtöbb számlát a Díjbeszedő Holding Zrt., a Magyar Telekom Nyrt., a UPC Magyarország Kft., az NKM Földgázszolgáltató, a FŐTÁV Zrt., illetve az E.ON mutatta be a rendszeren keresztül. A UPC ügyfeleinek 28 százaléka kezeli számláit a Díjneten keresztül, a Díjbeszedő esetében 22, míg a Főtáv ügyfélkörében 13 százalék ez az arány.
Ebben az évben várhatóan további jelentős szolgáltatók csatlakoznak majd a rendszerhez, a fizethető számlák körének bővülése pedig a Díjnet Zrt. reményei szerint újabb ügyfelek érdeklődését fogja felkelteni ezen ingyenes számlakezelési lehetőség iránt.
A Díjnetet használók a számlákat elektronikus formában kapják, amelyek beérkezéséről e-mailben figyelmezteti őket a rendszer. Az ezen keresztül bemutatott számlák felét bankkártyával, mobiltelefonos fizetéssel, internetbanki fizetéssel, illetve csoportos beszedési megbízással rendeztek az ügyfelek. A Díjnet biztosítja a múltbéli fizetési tranzakciók megtekintését és a számlák letöltését a bemutatásukat követő legalább 18 hónapig.
A csatlakozó szolgáltatók számára a fő előny a számlázási költségek csökkenéséből várható megtakarítás, illetve az ügyfélkapcsolat közvetlenebbé válása, ami a díjfizetési fegyelem erősödésében is tetten érhető - olvasható a társaság közleményében.