Tempósan öregszik Magyarország személygépkocsi-állománya. A kétezres évek elején még a 12 évet közelítette az átlagéletkor, az évtized közepére ez az újautópiac könnyen hozzáférhető hitelekkel megtámogatott felfutásával 10,3 évre süllyedt, majd 2009-től újra növekedésnek indult. A KSH friss adatai szerint 2012-ben már 12,5 évnél járt az átlag, a park így egy esztendő alatt több mint fél évvel lett idősebb. Az eddigi trend ismeretében valószínű, hogy 2013 végén meghaladja majd az átlagéletkor a 13 évet, márpedig ilyen magas értékre a rendszerváltás, sőt, minden bizonnyal a motorizáció tömegessé válása óta nem volt példa.
Alapvetően a 6-15 éves autók részarányának növekedése és az ennél fiatalabbak súlyának csökkenése okozza az átlagéletkor kitartó emelkedését. Ezt az öregedést három tényező magyarázza. Egyrészt mind távolabb kerül a hazai újautópiac fellendülésének időszaka, azaz egyre idősödnek és így belépnek a 6-15 éves kategóriába az akkor százezerszám megvásárolt járművek, másrészt a használtimporton belül az éltesebb kocsiké a főszerep, harmadrészt az újautó-eladások is alacsony szinten mozognak.
Azt a várakozásunkat, hogy 13 év fölé nő az idén az átlagéletkor, az első kéthavi adatok is alátámasztják: az újautópiac szűkült 2012 azonos időszakához képest, miközben a Datahouse jelentése szerint bő kilencezer használt járműre került rendszám, ami ötödével haladja meg az egy évvel korábbit. Igaz, ezek a számok a teljes autópark nagyságához képest elenyészőek.
A 2012-es adatok szerint a használtan behozott és forgalomba helyezett 53,5 ezer autó 71 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit, a járművek több mint fele, bő 29 ezer darab volt 10 évesnél idősebb. A KSH-módszertan szerinti bontásban vizsgálva az adatokat az látszik, hogy a 6-15 éves korosztályba esik a használtimport több mint kétharmada, ehhez képest 2011-ben az itthoni állomány fele tartozott ide. Ha az összes, 2012-ben forgalomba helyezett személygépkocsit figyelembe vesszük - azaz a használtimport mellett az újakkal is kalkulálunk -, akkor a 6-15 évesek aránya 35 százalék, a 0-1 éveseké pedig 50.
A használtimport legnépszerűbb modelljei között is tarolnak a tizenéves járművek, a Volkswagen Golfok és Opel Corsák négyötödét, a 3-as BMW-k és VW Passatok kétharmadát 2002-ben vagy az előtt gyártották. Az Opel Astrák és Ford Mondeók között viszont az ennél fiatalabb járművek vannak többségben.