A koronavírus-járvány okozta korlátozások, a turizmus jelentős visszaesése, illetve a járvány utáni gazdasági recesszió komoly kihívások elé állította a Bolt személyszállítási szolgáltatását is. Tavasszal a forgalom töredékére, a járvány előtti szint kevesebb mint 30 százalékára esett vissza Magyarországon. Azóta a forgalom lassú növekedésnek indult, de még augusztusban sem tudott teljesen visszarendeződni az ilyenkor szokásos szintre. Ugyanakkor az utazóközönség jelentősen megváltozott: a külföldi utazók száma még mindig elhanyagolható, míg a magyarok érzékelhetően többet taxiznak - áll a közleményben.
A Bolt továbbra is szigorú biztonsági intézkedéseket alkalmaz: fokozott higiéniai feltételeknek kell megfelelnie mind az autóknak, mind a sofőröknek, melyeket folyamatosan ellenőriznek. A sofőröknek kötelező a maszk használata, az utasoknak javasolják a hátsó ülésen való utazást és maszk viselést. A Bolt Food futárok pedig érintkezésmentesen szállítják házhoz a rendelt ételeket.
A társaság egyébként idén augusztusban ünnepelte negyedik születésnapját Magyarországon: az akkor még Taxify néven futó alkalmazás, és ezzel vette kezdetét a mai nevén Bolt magyarországi története. A 20 autóval induló Bolt flottája mára több mint ötvenszeresére bővült, és tavaly óta Budapest mellett Debrecenben is elérhető.
Ráadásul a járvány miatt már nemcsak személyszállítással, hanem étel-házhozszállítás területén is megjelentek: áprilisban indult a Bolt Food, az alkalmazást letöltők száma azóta megötszöröződött. Valamint a járvány okozta gazdasági kihívásokra és a megváltozott fogyasztói szokásokra reagálva idén nyáron Európa-szerte 40 városban vezette be mikromobilitási szolgáltatásait: roller- és kerékpármegosztással lépett piacra. Ezzel az utazásszervező és utazásmegosztó szolgáltatók között egyedüliként olyan platformot hozott létre, amelyben az utasszállító, roller- és kerékpármegosztó szolgáltatás egy és ugyanazon applikációval vehető igénybe.
A Bolt piaci értéke elérte az 1,7 milliárd eurót augusztusban, jelenleg Európa vezető utasszállítója, nemzetközi szinten több mint 30 ország több mint 100 városában van jelen.