A két első munkabeszüntetési napon a sztrájktörvény óránkénti és viszonylatonkénti 66 százalékos minimális szolgáltatási szintet ír elő (azaz például 100 buszból 66-nak közlekedni kell). A fokozatosság elve mentén a szakszervezetek ezeken a napokon nem törekszenek ezt a lehetőséget kihasználni, csak jelképesen fognak vissza egy-két járatot a rendes menetrendhez képest - olvasható a portálon.
A második napoktól viszont más a helyzet. Igaz, hogy viszonylatonként, de csak napi átlagban kell teljesülnie a 66 százaléknak a törvény szerint. (Reggel 6-tól 9-ig és délután 15-től 18-ig viszont óránként is teljesülnie kell a 66 százaléknak.) Erre azt a verziót találták ki, hogy csak reggel 6-kor indul be a BKV, de este hatig a rendes menetrend szerint járnak a járatok, este 18-tól viszont teljesen leáll minden szolgáltatás.
Így teljesül a napi átlag 66 százalék és a két (reggeli és esti) csúcsidőben, illetve a köztük lévő napszakban 100 százalékos szolgáltatást biztosítanak. Ezzel bőven teljesül a napi átlag követelmény. A szakszervezetek fontosnak tartjuk az utasok biztonságát, ami ilyen forgatókönyv mellett nem kerül veszélybe.
Mint arról beszámoltunk, április 18-án 0 órától háromnapos sztrájkba kezdenek a BKV dolgozói. A háromnapos sztrájk április 24-én egy ötnapossal folytatódik. A szakszervezetek az állami cégeknél történt 30 százalékos béremelést követelnek (három évre elosztva). A sztrájk bizonyosan nem érinti a buszvonalak nagy részét, ahol a VT-Arriva vagy a Volánbusz szolgáltat. A HÉV-ek is járni fognak, mert tavaly átkerültek a MÁV-hoz.