Március elsején indul a YouTube videomegosztó lokalizált, "Magyarországra hangolt" változata - jelentette be Heal Edina, a Google Magyarország vezetője. A Google érdekeltségébe tartozó YouTube hét évvel ezelőtt indult, 2009 októberére érte el a napi egymilliárdos videóletöltést, tavaly ősszel pedig már napi négymilliárdos letöltésszámot ért el globálisan. Egy nemrégiben elvégzett kutatás szerint Magyarországon 93 százalékos spontán ismertséggel rendelkezik az oldal, a magyar internetezők 71 százaléka naponta használja, 22 százalékuk pedig naponta többször - tette hozzá Heal Edina.

A Youtube.hu indulása azt jelenti, hogy a magyar felhasználók számára sokkal könnyebben elérhető lesz a magyar tartalom - a felhasználókon kívül pedig a tartalomtulajdonosok nagyobb kontrollal rendelkeznek majd a tartalmak felett, a reklámozók pedig direkt módon juthatnak el a felhasználókhoz - tette hozzá Matthew Glotzbach, a YouTube európai igazgatója. Magyarországgal együtt a YouTube 59 nyelven, 40 országban érhető el lokalizált formában, Glotzbach szerint Magyarország Európában az egyik első ország, ahol lokalizált tartalommal jelenik meg az oldal. A videómegosztó már ma is a harmadik leggyakrabban látogatott oldal Magyarországon a maga havi több mint 2,7 millió látogatójával (a 18-49 éves korosztályban a Gemius/Ipsos 2011. decemberi kutatása alapján), a magyar felhasználók havonta átlagosan 6 órányi videót tekintenek meg.

A YouTube megállapodást kötött az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesülettel, így a magyar dal- és zeneszerzők mostantól anyagi haszonhoz juthatnak, ha feltöltik videóikat a megoldóra. Bevétel akkor keletkezik, ha a videóhoz hirdetések társulnak. Tóth Péter Benjamin az Artisjus stratégiai és kommunikációs igazgatója szerint az induló modell a fenntartható zeneipar felé tett fontos lépés. A YouTube emellett megállapodást kötött a Sziget Kulturális Szervezőirodával, az MTVA-val, a TV2-vel, a Jégkorong Szövetséggel, az 1g Records, a CLS Records és a Tom Tom Records kiadókkal, valamint a WMMD hazai digitális zenei tartalom aggregátorral is.

Hamarosan Magyarországon is elindul a YouTube Partner Program, mely lehetővé teszi, hogy a videomegosztó oldalra feltöltött alkotásaik után részesedjenek azoknak a reklámoknak a bevételeiből, amiket a YouTube videóik mellett megjelenít.