A Magyar Posta csütörtökön jelentette be, hogy november 15-től csak a szerződéssel nem rendelkező üzleti partnereinél limitálta két csomagtermék (MPL Üzleti csomag és MPL Netcsomag) esetében a feladási mennyiséget, a magánszemélyeknél viszont nem lesz korlátozás. Az akkori lépést azzal indokolták, hogy elkerüljék a tavaly karácsonyi időszakhoz hasonló leterheltséget. A fő gondot a létszámhiány okozza, melyről korábban a Napi.hu-nak több postai dolgozó is beszámolt.
A 24.hu szombati cikke szerint viszont nem biztos, hogy a korlátozás megoldja a problémákat: azt írják, hogy a határidős kiszállítások esetében a limit bevezetésével az állami cég csak nehezíteni tudja a nagyobb számú csomagok feladását, de megakadályozni nem. A portál forrásai szerint ugyanis a Magyar Postának nincs, és nem is volt elektronikus nyilvántartása a feladókról. Részben azért, mert egy ilyen adatbázis kiépítése és naprakészen tartása csak bonyolítaná a szervezet helyzetét.
Ha pedig ez igaz, abból az következhet, hogy a korlátozás legfeljebb annyit érhet, hogy a csomagfelvételkor egyszerre nem vesznek fel ugyanattól a személytől ötnél több csomagot. Ráadásul a portál szerint a bejelentést jogszerűtlenül tehette meg a posta: a vonatkozó jogszabály szerint ugyanis a szolgáltató köteles az általános szerződési feltételek módosítását a bevezetést megelőző legalább 15. naptól kezdődően internetes honlapján közzétenni. A november 7-i bejelentés így nem vonatkozhat a tizenötödikében megadott határidőre.