Bezárta a Tesco a kisebb alapterületű - Expressz - üzleteinek egyikét, amely Budapest III. kerületében a Vihar utcában volt - írta a Buksza (a Napi.hu szerkesztőségi blogja) hétfőn.
Megkérdeztük a boltláncot, miért kellett bezárni a szóban forgó üzletet, voltak-e az elmúlt hetekben boltbezárások máshol és tervez-e új üzleteket nyitni a cég.
A Tesco sajtóosztálya közölte:
A cég azt szeretné, hogy a költségek és nyereségesség szempontjából továbbra is erős, hosszú távon fenntartható és versenyképes lenne. Ezért működésünk során elsősorban azon szolgáltatásainkat erősítjük, amelyek a vásárlói igényeknek leginkább megfelelnek. Ilyen például az Online Bevásárlás szolgáltatás folyamatos bővítése, illetve nagy forgalmú áruházaink kapacitásának bővítése. A Tesco ezek miatt döntött úgy, hogy 2020. április 17-től nem újítja meg a budapesti Vihar utcai Tesco expressz bérleti szerződését. A Vihar utcai Expressz áprilisi bezárásakor szinte minden ott dolgozó kollégának ajánlottunk fel új pozíciót, és többségük a mai napig nálunk dolgozik.
Ez leegyszerűsítve azt jelenti, hogy üzleti okokból kellett bezárni az üzletet, azaz nem termelte ki a bérleti díj mellett az elvárt profitot. Arra a kérdésre, hogy az elmúlt hetekben bezárt-e másik egység, a boltlánc sajtóosztálya nemmel felelt.
Benzinkutas megoldás
Elképzelhető, hogy a következő időszakban újabb Tescók nyílnak a Shell-kutakon. A boltlánc szerint a shelles együttműködés tetszik a vevőknek. "Így vizsgáljuk az együttműködés folytatásának, bővítésének lehetőségét, azonban erről további részleteket jelenleg nem tudunk elmondani" - közölte a Tesco.
Korábban a Buksza megírta, hogy Shellnek és a Tescónak évekkel ezelőtt már volt közös biznisze, amelyet nemrég újraindította a két cég. Egy új boltformátumot tesztelnek: a Tesco biztosítja a kínálatot és a termékek szállítását, míg a boltokat a Shell üzemelteti. Eddig négy Shell-kúton nyílt ilyen üzlet, a boltlánc válasza szerint elképzelhető, hogy újabb töltőállomásokon is lesz ilyen egység.