A tranzakciót követően a Media Markt Retail Cooperation Kereskedelmi Kft. 9 helyszínen (Budapest, Veszprém, Sopron, Baja, Esztergom, Szekszárd, Dunaújváros, Kaposvár, Tatabánya) üzemeltethet eladótéren belüli (úgynevezett shop-in-shop), szakosított, műszaki fogyasztási cikkeket árusító üzletet a Tesco-Global Áruházak Zrt. értékesítési helyszínein belül - olvasható a versenyhivatal közleményében.
A GVH országosan, illetve a települések vonatkozásában is vizsgálta az összefonódás lehetséges versenyhatásait a műszaki fogyasztási cikkek kiskereskedelmi értékesítésének piacán, így a hatóság megkeresett számos, a magyar piacon jelen lévő versenytársat is.
Az elemzés eredményeként a hatóság arra a következtetésre jutott, hogy az összefonódás által a piaci koncentráció csekély, a versenyt nem veszélyeztető mértékben változik - országosan és lokálisan egyaránt. Döntésében a GVH mérlegelte a tranzakció várható előnyeit is, különös tekintettel a fogyasztókat érintő kedvező hatásokra (pl. a termékválaszték bővülése, az ügyfélkiszolgálás minőségének javulása).
Az engedély alapján újabb Tescók vásárlóterében lesznek a Media Markt-boltok.(Korábban azt jelentették be, hogy 10 helyszínen lesz üzemeltető a német elektronikai üzletlánc, ám a GVH jóváhagyásban már csak 9 egység szerepel.)
A "shop in shop" - azaz bolt a boltban - modell nem új, a győri és veszprémi Tesco-áruházakban már évek óta működik Media Markt-üzlet. A vásárlók pedig a tescós kínálat mellett az elektronikai cikkeket kínáló boltlánc termékeiből is válogathatnak és utóbbi webáruházát is elérhetik a kihelyezett online terminálokon. Leegyszerűsítve tehát a GVH-közlemény szerint a veszprémi és győri üzlet után újabb 9 Tesco-áruházban lesz Media Markt-kirendeltség, hogy az érintett településeken pontosan mely boltokban, az majd csak később derül ki, .