Magyarországon március 8-án szigorítottak a járványügyi intézkedéseken, ami miatt többen maradtak otthon a múlt héten. A televíziós nézettségi adatokból viszont nem látszik, hogy az emberek pont a lineáris műsorokkal töltenék az idejüket. Eközben a két legnagyobb szereplő, az RTL Klub és a TV2 is növelni tudta közönség arányát főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban: a TV2-é a múlt héten, vagyis a tizedik héten 12,8 százalék lett (9. héten: 11,9 százalék), az RTL Klubé a tizedik héten 13,1 százalék (9. héten: 12,2 százalék) - derül ki a Port.hu összefoglalójából.
Az RTL-nél a növekedés épp a Híradót nem érte el: míg a 9. héten még 18,6 százalék, a 10 héten már csak 17,2 százalék volt a közönségaránya. Eközben az utána kezdődő Fókusz közönségaránya nőtt a legnagyobbat az előző héthez képest. A teljes lakosság körében a csütörtöki RTL Híradó lett a legnézettebb műsor a héten 859 112 nézővel és 23,3 százalékos közönségaránnyal, majd rögtön a második helyre ért be a TV2 szintén csütörtöki hírműsora, a Tények 843 107 nézővel és 22,8 százalékos közönségaránnyal.
A kereskedelmi célcsoportban a múlt hét három legnézettebb műsora a Keresztanyu szerdai, keddi és hétfői epizódjai lettek, a legnézettebb részt 281 160-an nézték. A TV2 legnézettebb műsora az Exatlon szerdai adása lett 232 102 nézővel, ez összesítésben a múlt hét negyedik legnézettebb műsora lett. Második hete van a két műsor azonos idősávban, és eddig általában a nézők kitartottak a Keresztanyu mellett, és csak a műsor végén váltottak át a TV2-re, hogy Exatlont nézzenek, viszont múlt héten csütörtökön és pénteken már meg történet az is, hogy még a Keresztanyu befejezése előtt a többség inkább az Exatlonra kapcsolt - említi elemzésében a Port.hu.
Szombaton az RTL Klub egy másik sorozata, A Tanár harmadik évadának utolsó epizódja a kereskedelmi célcsoportban a tizedik legnézettebb műsort lett 219 754 nézővel és 13,9 százalékos közönségaránnyal.
Az internetes oldalakat sem nézték
A 10. héten nem változott a sorrend az internetes kiadók versenyében: továbbra is a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) legújabb cégéhez, a Salesworkshöz tartozó internetes oldalak együttes elérése volt a legnagyobb a hirdetésértékesítők között megelőzve a Napi.hu-t is kiadó Indamediát és a Central Media Csoportot. Igaz, az Indamedia volt az egyetlen, amelyiknek kiadványait összesítve 2,5 százalékkal többen látogatták meg a Gemius adatai szerint, a másik két csoportnál 4 illetve 1,3 százalékos visszaesést mértek.
9. hét | Csoport | Egyedi felhasználó | Oldalletöltés | Átlagos oldalon töltött idő | Látogatások száma |
1 | Salesworks | 4 344 724 | 147 856 339 | 1h 1m 4s | 48 953 387 |
2 | Indamedia csoport | 4 201 040 | 113 575 094 | 53m 52s | 38 002 932 |
3 | Central Médiacsoport | 3 953 180 | 90 934 823 | 29m 51s | 36 560 488 |
Forrás: e-gemius.com |