Több jelzés érkezett a versenyhivatalhoz a műsorral kapcsolatban, amelyek értékelése után a hatóság versenyfelügyeleti eljárást indított az üzemeltető Emporia Style Kft.-vel szemben - írta közleményében a GVH. (A cég többféle betelefonálós tévéshopos műsort gyártott, illetve gyárt, valamint webshopot üzemeltet - a szerk.)
A GVH az eljárás keretében megvizsgálja, hogy
- a vállalkozás valóban értékesítette-e a reklámozott ékszereket az eredetiként feltüntetett áron - akár korábban, akár a műsort követően - vagy a kedvezményesnek hirdetett árakkal csak a vásárlókat kívánta vásárlásra ösztönözni;
- a bemutatott termékek rendelkeznek-e a megjelölt tulajdonságokkal (például "a Pápa áldásával");
- a nézők számára élő adás benyomását keltő televíziós műsorban a telefonálóknak valódi hatásuk van-e az adás menetére - reakcióikkal ténylegesen befolyásolva a műsorban kínált termékek árát és készletét -, vagy előzetesen rögzített, meghatározott forgatókönyv szerint zajló felvételt látnak fogyasztók valódi bevonása nélkül;
- annak állításával, hogy a kínált termékek csak korlátozott ideig és folyamatosan csökkenő készletben állnak rendelkezésre a kedvezményesnek minősített áron, a fogyasztókat azonnali döntéshozatalra késztetik-e, megfosztva őket a tájékozott döntéshez szükséges időtől és alkalomtól.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható - írta a GVH.
A kép illusztráció, forrás: Pixabay.