Eszerint két ország emelkedik ki régiós összehasonlításban: Szerbia és Szlovénia. Míg Szerbiában százból mindössze két háztartás él a casco nyújtotta védelemmel. Szlovéniában viszont a háztartások 41 százalékának van ilyen biztosítása, az utóbbi fő oka, hogy az autók nagy részét lízingszerződéssel használják, amely előírja az ilyen típusú biztosítás meglétét.

Csehországban az arány 14 százalék, Szlovákiában és Bulgáriában pedig 10 százalék körül alakul. A felmérésben szintén résztvevő többi régiós országban, így Magyarországon, Szerbiában, Ukrajnában, Horvátországban, és Lengyelországban 10 százalék alatti az elterjedtség, azaz átlagosan tízből nem egészen egy háztartás köt cascót.

Más a kép a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) vizsgálva, az ugyanis kötelező, így az a régió háztartásainak 47 százalékában fordul elő. Itt is nagyok az eltérések: míg Horvátországban, Csehországban, Szlovákiában 60 százalék körüli a kgfb-penetráció, addig Ukrajnában mindössze a háztartások 12 százalékának van ilyen biztosítása.

Magyarországon a KSH adatai szerint 3,1 millió személygépjármű fut az utakon, átmeneti csökkenés után a használatban lévő személygépjárművek száma 2014-ben újra elérte, illetve túlszárnyalta a 2008-ast. A háztartások 52 százalékának van kgfb-je és 8 százaléka cascója - összehasonlításul: a háztartások 64 százalékában van otthonbiztosítás.

Arányok 2014-ben (háztartások százalékában)
OrszágCascoKgfb
Magyarország852
Szlovénia41n.a.
Csehország1460
Szlovákia1058
Bulgária1044
Szerbia238
Ukrajna312
Horvátország760
Lengyelország747
Átlag747
Forrás: GfK Financial Intelligence