Az árbevétel-növekedés elsősorban az exportpiaci forgalom folyamatos növekedésének tudható be. A cég partnerköre ugyanis folyamatosan bővül és így minden évben új piacokra, célországokba jutnak el a termékek.
Az árbevétel növelésében - a belföldi aktivitás mellett - kiemelt szerepet kap az exportpiaci marketing és a részvétel a legnagyobb nemzetközi élelmiszeripari kiállításokon. Minden évben új, innovatív termékekkel jelentkezik a Kőröstej a bel- és a külföldi piacon egyaránt.
Az árbevételből - a cég legfontosabb termékének kivitele - a sajtexport az elmúlt évben 68 százalékot tett ki, és ez növekvő tendenciát mutat. A bevétel fennmaradó hányadát, mintegy 30 százalékot a belföldi értékesítés (főleg sajtok, kisebb mennyiségben egyéb feldolgozott tejtermékek) teszi ki. Jelentősebb bevételi tétel még a vásárolt fagyasztott zöldségek exportja is, ami 1,5 százalék. (Sok magyar tejet vesznek a románok.)
Eredményes volt a múlt hónapban 23. alkalommal megrendezett dubaji Gulfood kiállítás, amely a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari rendezvénye. Február 18-22. között több ezer látogató ismerkedhetett meg a kedvelt Hajdú kashkaval sajttal, a krémfehér sajttal, valamint az újdonságnak számító grillenyica füstölt grillsajttal. A kiállítás ideje alatt összesen 300 kilogramm sajtot fogyasztottak el az érdeklődők a Kőröstej kínálatából.
A Kőröstej ugyanis régóta etalonnak számít a kashkaval sajt, a grillsajt, a krémfehér sajt, a joghurtsajt-labneh, a parenyica, a krémsajtok és az ömlesztett sajtok piacán. Termékei a belföldi piacon kívül a Közel-Kelet szinte valamennyi országában és az Európai Unió számos országában is jelen vannak. Az elmúlt években 5 kontinens több mint 40 országába exportálták a Kőröstej sajtjait - derül ki a cég közleményéből.
A kép forrása: Pixabay