A nyílt tender eredménytelenségét az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.
A 13 kilométer hosszú vasúti pálya engedélyezési tervére, még június elején írta ki a tendert a NIF, de az augusztus 5-i benyújtási határidőig senki sem tett ajánlatot.
A feladat részei voltak - egyebek mellett - a következők:
- a kapcsolódó közúti tervek elkészítése,
- az összes nagy- és kis műtárgy komplex engedélyezési terveinek elkészítése,
- forgalmi üzemi vizsgálat, valós idejű számítógépes vasútüzemi szimuláció elvégzése,
- 3,5 kilométer új vasúti pálya Szeged belterületén (ebből 1,8 kilométer egyvágányú), felsővezeték létesítéssel,
- az új pályaszakaszon 2 új megállóhely és 1 hurokvégállomás kialakítása,
- 2,1 kilométer meglévő villamosvonal rekonstrukciója a meglévő felsővezeték-rendszer korszerűsítésével együtt és ezen belül 1,1 kilométer kétvágányúsítása,
- 8 átépülő megállóhely a meglévő villamosvonalon.
A Napi.hu is megírta három napja, hogy megkapták a vasúthatósági engedélyt a Hódmezővásárhely-Szeged tramtrain járművei, így megkezdődhet az ötvenezer kilométeres futópróba, a tesztet mind az öt hibrid villamos szerelvénynek hiba nélkül kell teljesítenie. Az aktuális tervek alapján valamikor késő ősszel indulhat el az első magyar - és közép-európai - vasút-villamos rendszer utasforgalmi szakasza, ideiglenes menetrenddel.