A Népszava információi szerint a sokszor módosított, legutóbbi állás szerint 2014-es határidő sem tartható, vagyis tovább csúszik a 4-es metró átadása. A főpolgármesterhez a beruházás állásáról a múlt héten eljuttatott belső jelentés alapján legalábbis kétséges, hogy a ciklus végéig Tarlós István átadhatja-e a negyedik budapesti metróvonalat, az pedig talán még valószínűtlenebb, hogy 2014 őszéig utasokat is szállíthat. Pedig akkor lesz 17 éve, hogy az új metró nyomvonaláról először döntött a fővárosi közgyűlés, és 2014 végén lesz 10 éve annak, hogy felvonultak a munkagépek és megtörtént az első kapavágás.
A Városházán a jövő hétre ígértek tájékoztatást a lapnak arról, hogyan akarják kezelni a helyzetet.
A pesszimista forgatókönyv valósulhat meg
Tarlós István főpolgármester már tavaly nyáron, a 2-es és 4-es metró új járműveinek szállítására az Alstom céggel kötött módosított szerződés aláírásakor azt mondta: "úgy hiszem, ha 2012 végén a 2-es vonalán az új szerelvények járni fognak, 2014-ben pedig a 4-es első szakaszán utasokat szállíthat a metró, az egy egyértelmű, nem remélt sikerként könyvelhető el".
A 2010 őszén, Tarlós István és az új városvezetés hivatalba lépése idején "pesszimistaként" említett forgatókönyv valósulhat meg. Ez arról szólt, hogy az addigi, 2013 második felében történő átadással számoló ütemtervhez képest akár 1,5-2 évvel később, csak 2015-ben szállíthat utasokat a metró. Az "eredeti" tervek szerint az Etele tértől a Baross térig tartó - 7,3 kilométeres, 10 állomásos - első szakasz átadása 2008 vége volt.
Ezért csúsznak
A jelentésből kiderül, hogy a várható újabb határidő-csúszás az elégtelen szervezeti és személyi feltételekre, részben a beruházás egyes elemein dolgozó vállalkozókkal kapcsolatos finanszírozási, illetve műszaki nehézségekre vezethető vissza. A gondokat azzal is magyarázzák, hogy a beruházást korábban is szinte naponta nehezítő problémák kezelésében gyakorlott, világhírű alagútépítő Klados Gusztáv 2011 februári távozása óta a DBR Metró Projektigazgatóság élén nincs igazán utódja. November óta nem sikerült rendezni a metró irányítórendszerét szállító Siemens-szel a vitákat, a vágányokat építő cég pedig február végén levonult a területről, felfüggesztette a munkát, mert nem kapta meg a pénzét - írta a Népszava.