A Magyar Posta Zrt. több mint 3 milliárd forint konszolidált adózott eredménnyel zárta a múlt évet, ez 10 százalékkal több a 2014-esnél - jelentette be Németh Lászlóné, a nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkár.
Tavaly a Posta több mint 10 milliárd forint értékben ruházott be. Ezeket az eredményeket a cég úgy érte el, hogy nem indított csoportos létszámcsökkentést. A központi létszámcsökkentésen kívül csak természetes fogyás volt a cégnél. Tavaly nem volt fiókbezárás - és a jövőben is, minden olyan településen, ahol ma postai szolgáltatás elérhető, elérhető lesz a jövőben is - derült ki az államtitkár szavaiból.
A Posta 2013-ban fogadta el 2014-2018-ra vonatkozó középtávú stratégiáját, ebből 2014-ban és 2015-ban az időarányos rész teljesült. A stratégia keretében racionalizálás kezdődött, ennek részeként a vezető helyek száma 25, a premizált munkaköröké 30 százalékkal csökkent. Az informatikai fejlesztés nyomán az online bekötött postahelyek száma a korábbi 340-ről 2015-ben 2200-ra emelkedett.
A tavalyi elért 3,045 milliárd forintos adózott eredményt a következő években is növelni akarjuk - mondta Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. elnök-vezérigazgatója. A cég egyik legfontosabb mutatója is javult: tavaly a saját tőke értéke elérte a 89 milliárd forintot, miközben 2012-ben ez 76 milliárd forintnál, 2005-ben pedig 71 milliárd forintnál járt.
Az árbevétel 50 százaléka levélforgalomól, mintegy 30 százaléka a pénzügyi, pénzforgalmi, biztosításközvetítői tevékenységből, húsz százaléka pedig a logisztikából, a kereskedelmi tevékenységből, a filatéliából, a hírlap üzletágból és a nemzetközi küldeményforgalomból származik.
Tavaly 620 millió belföldi levelet kézbesített a posta, ez csaknem 5 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. A kézbesítendő levelek száma várhatóan a következő években tovább csökken. Ezt a csomagszállítás képes kompenzálni - mondta Szarka.
A Magyar Posta Logisztika (MPL) 35 százalék százalékos piaci részesedéssel a belföldi csomag, futár- és expresszpiac piacvezető szolgáltatója. Minden korábbi rekordot megdöntve, tavaly 15,7 millió csomagot kezelt a Posta, ez 16 százalékkal több a 2014-esnél
A csekkbefizetések számának csökkenése lassult 2015-ben az újításoknak köszönhetően (csekkautomaták, qr-kód használata, bankkártyás befizetés). Tavaly ugyanis 215 millió darab csekket fizettek be az ügyfelek, 2 190 milliárd forint összértékben. Így tavaly a csekkbefizetések darabszáma csak két százalékkal csökkent, a korábbi évek 4-5 százalékos mínusza után.
A múlt év végén 52 ezer Posta bankszámlával rendelkeztek az ügyfelek, vagyis a társaság egy év alatt megduplázta (a 2014 végi 23 ezerről) a bankszámlával rendelkező számát. Emellett a Posta a nyár folyamán belépett a személyi kölcsönök piacára is.
Új csúcsra jutott a a cég által kezelt megtakarítások értéke is: tavaly már 570 milliárd forintos állományt kezeltek. Ebből csaknem 110 milliárd forint a 2013-ban alakult Magyar Posta Befektetési Zrt. kezelésében volt. Értékpapírszámlával 2015 végén 40 ezer ügyfél rendelkezett. A Posta által közvetített megtakarítási állomány háromnegyedét (415 milliárd forint) állampapírban helyezték el az ügyfelek.
A Magyar Posta ügyfelei tavaly csaknem 240 ezer biztosítási szerződést kötöttek.
Leromlott állapotú a kisposta-hálózat. A helyzet javításában kézenfekvő megoldást nyújt a szövetkezeti hitelintézeti integráció keretében megvalósuló hálózat-racionalizálás. A postatörvény legutóbbi módosítása biztosítja ennek lehetőségét - mondta Szarka. Így a Posta számára 4-5 milliárd forint beruházás kerülhető el.
A társaság a termékinnováció mellett a minőségi kiszolgálásra is koncentrált, ezt jelzi, hogy 2015-ben az átlagos várakozásai idő kimagaslóan alacsony (4,5 perc) volt.