Az akvizícióval a Magyar Vagon Befektetési Zrt. célja, hogy a Dunakeszi Járműjavító Kft. a magyar nemzeti vasútipari gépgyártás egyik vezető szereplőjeként további piaci expanzióba kezdhessen, és piaci részesedését jelentős mértékben növelhesse - közölte a cég.
A magyar társaság megszerezte az irányítást az egyiptomi állami vasutak megrendelését elnyerő Transmashholding Hungary Kft.-ben is, így folytatódhat a személyvagonok gyártása Dunakeszin, a rendelés több mint 50 százalékát már leszállították.
A Transmashholding Hungary Kft. a jövőben Ganz-MaVag International Kft. néven, a TMH Hungary Invest Zrt. pedig Ganz-MaVag Invest Zrt. néven folytatja tevékenységét.
Nyilvános cégadatok szerint a Dunakeszi Járműjavító Kft. 2021-ben 30,4 milliárd forint értékesítési nettó árbevételt ért el az előző évi 10,7 milliárd forinttal szemben, adózott eredménye pedig tavaly 191 millió forintot tett szemben az előző évi 346 millió forinttal.
Orosz-magyar tulajdon
A magyar állami hírügynökség által közölt tulajdonosváltásról szóló hírből kimaradt, hogy kik a járműgyártó tulajdonosai. Közvetve az orosz vasúti és metrószerelvényeket gyártó Transmasholding volt a Magyar Vagon tulajdonostársa a járműjavítót birtokló TMH Hungary Investben, amelyben tulajdonos az ötödik Orbán-kormányba honvédelmi miniszternek kinevezett Szalay-Bobrovniczky Kristóf is (aki a közelmúltban magyar állami hitellel cseh repülőgyárat is vett).
A Magyar Vagon Befektetési Zrt.-nek két tulajdonosa van, fele-fele részben a Magyar Vagon Invest Zrt. (frissítve: ez Szalay-Bobrovniczkyé volt, de júniusban kiszállt - erről itt olvashat bővebben) és a Solva Industrial Zrt. (ennek a Solva II. Magántőkealap a tulajdonosa, a vezérigazgatója Hernádi Zsolt Mol-vezér több cégét is vezető Komondi Zsolt), az igazgatóságának tagja Szalay-Bobrovniczky (ő 2022. május 23-án lemondott az it-tagságáról) és Komondi mellett a Molnál dolgozó, Hernádi-rokon Bacsa György és Halkó Gabriella, aki Habony Árpád egyik "jobbkeze".
A Dunakeszi Járműjavító 90 százalékos tulajdonrészét a magyar állam (a MÁV és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő) 2020 tavaszán adta el a TMH Hungary Investnek (új nevén Ganz-MaVag Invest).