A GVH úgy ítélte meg, hogy a reklámok (a tv- és mozireklámok, valamint a plakátok, a szórólapok és a displayek) szöveges és képi megjelenítésének összhatása azt üzente a fogyasztóknak, hogy a három közkedvelt ízben kapható Multi-tabs Multi Kid vitaminkészítmény helyettesíti a változatos étrendet. Előbbiek azt sugallták, hogy ha egy gyermek nem táplálkozik egészségesen és kiegyensúlyozottan, azaz, nem kedveli például a zöldségeket, de a szülő szeretné biztosítani számára a megfelelő vitamin- és ásványianyag-bevitelt, akkor a Multi-tabs Multi Kid vitaminkészítmény jelentheti a megoldást.
A vállalkozás ugyan apró betűvel megjelenítette a kötelezően feltüntetendő tájékoztatást is, miszerint "egyetlen étrend-kiegészítő, így a Multi-tabs Multi Kid sem helyettesítheti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet és az egészséges életmódot", azonban ez ellentétes volt a reklámokban megjelenő főüzenettel.
A GVH megállapította, hogy a vállalkozás megalapozatlan egészségre vonatkozó állítást tett hirdetéseiben, valamint nem tett eleget maradéktalanul az élelmiszerekre vonatkozó speciális ágazati szabályoknak, így megsértette a szakmai gondosság követelményét is. A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul.
A Pfizer később közölte: vitatja és megalapozatlannak tartja a GVH döntését, és bírósághoz fordul jogorvoslatért. A cég szerint a Multi-tabs Multi Kid étrend-kiegészítő reklámja nem jogszabálysértő, nem kritizálta a társadalmilag és szakmailag elfogadott táplálkozási alapelveket, ezért volt a reklámban folyamatosan látható az a felirat, amely felhívja a figyelmet, hogy a készítmény nem helyettesíti a kiegyensúlyozott étrendet.
A cég úgy véli, a reklámokban alkalmazott humor, "a fogyasztók széles köre számára ismert helyzetek karikírozott bemutatása a kommunikáció egy olyan eszköze, amely nemcsak figyelemfelkeltő, de edukatív hatással is bír".