Lapunk szűk két hete írta meg, hogy egyezség született a kormány és az utazási irodák között az úgynevezett vagyoni biztosítékkal kapcsolatban.
Ez az összeg hivatott biztosítani azt, hogy egy iroda esetleges csődje esetén az utasokat legyen miből kártalanítani. A szabályok szigorúak, és mivel idén a turizmus lenullázódott, a biztosíték komoly terhet jelent az irodáknak.
A vagyoni biztosíték meglétét minden év október 31-ig kell igazolni a kormányhivatal felé, s megállapításánál az előző évi, az aktuális évi, valamint a következő évre tervezett árbevétel közül a legnagyobb összeget kell alapul venni. A könnyítés egyik része, hogy a bevallási határidőt november 15-ig tolták ki.
Ezen kívül ha az iroda idei bevétele nem éri el a tavalyi bevétel 50 százalékát, pontosabban annak az összegnek a felét, amely alapján biztosítékot képeztek (ez lehet letét, bankgarancia vagy biztosítás), akkor most a legmagasabb bevétel felét kell csak alapul venni az összeg meghatározásakor.
Az utazási utalványok nyilvántartás szerinti értékét a felmerülő költségek, díjak előlegek, valamint az utazók által utazási csomagok, utazási szolgáltatásegyüttesek igénybevételére befizetett előlegek és részvételi díjak összegénél mindenkor számításba kell venni - olvasható a Magyar Közlönyben.
Az előlegek és részvételi díjak összegéről 2021. március, április és május végén is jelentést kell tenniük a kormányhivatal felé.
Az irodák azt is szerették volna elérni, hogy mérsékeljék a külföldre utakat szervező irodák 7 millió forintos minimális biztosíték-összegét, ezt azonban a kormány nem támogatta.