A napi 2000 utas járatonként 30 embert jelent, ami átlagosan még mindig csak 20 százalékos kihasználtságnak felel meg, hiszen egy ilyen csuklós buszra 150-en is felférnek - kalkulál a portál. Az sem véletlen, hogy a kora hajnalban a repülőtérre induló járatok utasforgalma a legmagasabb, mert ilyenkor még nem jár a metró, viszont sok fapados indul.
A járatokat a VT-Arriva üzemelteti, a szolgáltatásért a Budapesti Közlekedési Központnak kilométerenként 754 forintot kell fizetnie. Az utasok viszont 900 forintot fizetnek a jegyekért, és itt nem érvényes a bérlet. Számításaink szerint a BKK-nak napi félmillió forint lehet a profitja. A járatok félóránként indulnak, napi 40-szer. Kifelé 20,9 km-t, a belváros felé 20,5 km-t tesznek meg. Így jön ki, hogy napi 1,25 millió forint a költség. Napi 2 ezer utas pedig 1,8 millió forint bevételt jelent - olvasható a cikkben. A lap számításai szerint 624 forintos jegyár mellett lenne nullszaldós a járat, kérdésükre azonban a BKK azt válaszolta, hogy nem tervezi csökkenteni az árakat.
A reptér tavalyi 11,1 milliós utasforgalma azt jelenti, hogy naponta kb. 30 ezer utas van. Nagyjából harmaduk választja a tömegközlekedést.