Új acélmű épül Miskolcon, a projekt megvalósulásával újraéledhet a tradicionális nehézipar Diósgyőrben - mondta Szabó László, a Külgazdasági és Külügyminisztérium parlamenti államtitkára csütörtökön a Miskolc Steel Mills Kft. és a Digép MSM Kft. mini acél- és hengermű beruházásának alapkőletételén. A beruházás az ország harmadik legnagyobb acélműve lesz.
Évente 320 ezer tonna acél és 200 ezer tonna hengerelt acéltermék fogja elhagyni az üzemet. Diósgyőrben a több százéves hagyományra és tudásra alapozva, magyar szakértelemmel ötvözve használják majd a modern gépeket, technológiát. Szabó László megemlékezett arról, hogy 240 évig volt kohászat Diósgyőrben, és amikor 2009-ben bezárt az acélmű, nem lehetett tudni, hogy ideiglenes vagy végleges lesz ez a "szomorú helyzet". Úgy vélte, a fejlesztés további beruházásokat vonz majd, a tervezett acélműben készülő világszínvonalú nyersanyag autóipari és egyéb innovatív vállalkozásokat hozhat a térségbe. Hangsúlyozta: a kormány szándéka az, hogy a GDP-ből az ipar aránya minél nagyobb legyen, a cél a jelenlegi 20-25 százalékos arányról 30 százalék fölé jutni.
Ács András, az MSM és a Digép Hungary Kft. igazgatója az MTI-t arról tájékoztatta, hogy a beruházás 55-60 millió euróba kerül, a munkálatok már a jövő héten megkezdődnek Az acélmű termékstruktúrája döntően minőségi ötvözött termékből áll majd, elsősorban az autó-, járműipari, olaj-, illetve gázipari, minőségi gépipari alkatrészgyártók, valamint beszállítók számára fog alapanyagot termelni. Évi mintegy 120-150 ezer tonna importot válthatnak ki a termeléssel. A beruházás 2016 végére, 2017 év elejére készül el, amelyet saját forrásból és az Eximbank hiteléből finanszíroznak. Az építkezés mintegy hétszáz embernek ad munkát, az üzem pedig 300-330 embert foglalkoztat majd.