A Praktiker közlése szerint várhatóan továbbra sem nő jelentősen a kereslet a barkácscikkek és a lakberendezési termékek iránt. A társaság azonban már idén augusztusban cáfolta, hogy kivonulna a magyar piacról, és bejelentette, hogy folytatja korábban megkezdett expanzióját. Olyan 1000-1500 négyzetméteres egységek megnyitását tervezi, ami teljesen új formátum a lánc életében.

Sátoraljaújhely és vonzáskörzete az elemzések szerint rendelkezik olyan vásárlóerővel, ami képes fenntartani egy áruházat, ebben közrejátszik az országhatár közelsége is. Az új áruház épületét a Praktiker bérelni fogja.

Karl-Heinz Keth, a Praktiker Kft. ügyvezető igazgatója az MTI megkeresésére azt közölte: csökkent a kereslet a barkácspiacon az utóbbi években, ami új kereskedelmi koncepciót kíván. A Praktiker a kis alapterületű áruházak megnyitásával a piacszerzés stratégiáját követi, mert a társaság szerint bizonyos régiókban van még potenciális vásárlóerő.

Az ügyvezető igazgató közlése szerint a Praktiker a második legnagyobb barkácslánc Magyarországon. A cég számára fontos a magyar piac, ezt mutatja az is, hogy az anyavállalat jóváhagyását adta az új koncepcióra. A tervek szerint az áruházlánc a jövő év elején újabb egységet nyit majd, hasonló kereskedelmi koncepció keretében.