Az új tulajdonos 50,8 százalékos részesedést szerez a cégben. Az ügyletet még a Gazdasági Versenyhivatalnak jóvá kell hagynia, ez az érintett felek várakozásai szerint hamarosan megtörténik - írta a Világgazdaság. A tulajdonrész vételárát nem közölték. Az új tulajdonos tőkeemelést hajt végre, ebből az összegből a magyar vállalat a régióban erősítené jelenlétét.
Az új befektető többségi részesedése ellenére nem felvásárlásról, hanem partnerségről van szó - hangsúlyozta Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezetője. A céget a mostani vezetői irányítják tovább, de már a Steinhoff hálózatán belül kamatoztathatják online tapasztalataikat. A befektetésnek köszönhetően egy magyar cég fogja egy nemzetközi konszern online hátterét biztosítani. Az Extreme Digital hat környező országban van jelen online üzletekkel Magyarországon kívül, és a partneri viszonynak köszönhetően jelentősen ki tudja majd terjeszteni hibrid, azaz a tényleges üzletre és az internetes értékesítési portálra építő üzleti modelljét, mégpedig márkaneve, az Extreme Digital megtartásával.
Nagyban bővült az online jelenlét
Ennek keretében azokban az országokban, ahol már van online jelenlétük, hagyományos, offline üzleteket is nyitnak. Az erre vonatkozó üzleti terveket most dolgozzák ki, az első célpiac Románia lehet, ahol már a jövő év végére, 2017 elejére Bukarestben és további 2-3 nagyobb városban lehet saját boltjuk.
Az Extreme Digital több nemzetközi vállalattal is tárgyalásokat folytatott. Beszámolójuk szerint az elmúlt években világossá vált, hogy a vállalat további bővüléséhez egy stabil, tőkeerős partnerre van szükség.
A Steinhoff International vállalatcsoport a Kika bútoráruházak és a Pepco üzletláncok tulajdonosa, amely világ harminc országában több mint hatezerötszáz kereskedelmi egységet működtet. Az új szövetséges közreműködésével az Extreme Digital termékkínálata is bővül: nemsokára bútorokat is lehet majd rendelni a webáruházból.
Az Extreme Digital teljes bevétele 2014-ben 15 százalékkal, 24,5 milliárd forintra bővült. Az online értékesítés közel a felével nőtt, míg a nagykereskedelmi értékesítést 60 százalékkal csökkentették.