Számos olasz szakember és több showroom (bemutatóterem) tulajdonosa is ellátogat a holnap kezdődő, háromnapos budapesti divathétre - adta hírül a Világgazdaság. Elsősorban annak a nyolc hazai szakembernek a kollekciójára kíváncsiak, akiket már megismerhettek a milánói divathéten.
Ezek a tervezők a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) mentorprogramjának résztvevőiként mutatkozhattak be az olaszországi rendezvényen. A szervezet tavaly a hazai divat- és dizájnipar összefogására és fejlesztésére jött létre.
Becslések szerint nagyjából háromezer hazai divatipari cég működik, aktív tervezőből pedig 250-300 lehet. Idén fel kívánják térképezni a szektort, az ágazat növekedési lehetőségeit jól mutatja, hogy a világ divatiparága a globális GDP két százalékát adja - mondta a napilapnak Bata-Jakab Zsófia, az ügynökség vezetője. A szervezet a gyártásfejlesztésre, az oktatásfejlesztésre, a hazai stabilitás elérésére és a nemzetközi piacra lépés segítésére fordítja a legnagyobb figyelmet.