A Decathlon Magyarország - az év első hónapjaiban még érvényben lévő vasárnapi zárvatartás ellenére - az első hét hónapban 26 százalékkal növelte forgalmát, nettó árbevétele a tavalyi 34,7 milliárd forint után idén a tervek szerint megközelíti a 44 milliárd forintot - mondta Pósfai Gábor ügyvezető igazgató az áruházlánc első digitális áruházának bemutatóján.
A Magyarországon majdnem 1300 munkavállalót foglalkoztató sportáruházlánc 2015-ben 1,4 milliárd forint adózás előtti, illetve 1,2 milliárd forint adózott nyereséget ért el.
Az eddig a külterületeken működő Decathlon szombaton megnyitja 18. áruházát Budapesten, a Nyugati téren. A belvárosi áruházzal, amely az ötödik Decathlon lesz a fővárosban, illetve a környékén, új vásárlói rétegeket szeretnének megnyerni.
A cég az év végéig még további három áruházat nyit Tatabányán, Sopronban és Budapesten. Jövőre a megyeszékhelyeken tervezik új üzletek nyitását. Az áruházak területét az adott város vonzáskörzete és vásárlóereje alapján határozzák meg, a soproni és tatabányai üzlet ezer négyzetméteres lesz.
A budapesti Nyugati téren szombaton nyíló 1733 négyzetméteres új digitális áruházban majdnem hetven sportág termékeit kínálják, amelyek közül egyeseket - például a kerékpárokat, nagyobb súlyú árucikkeket - csak online lehet megrendelni. Az online értékesítés aránya folyamatosan emelkedik, már megközelíti a 3 százalékot - mondta Pósfai.
Az új belvárosi üzlet digitális tesztáruházként is működik, valamennyi, a Decathlon 1100 üzletének valamelyikében megtalálható digitális eszközt használják majd, és az itt szerzett tapasztalatok tükrében alkalmazzák a lánc többi áruházában - ismertette Scheffer Sybille, az áruház igazgatója.