A tanácsadó cég közleményében ismerteti: bár szigorú feltételek mellett, de manapság is finanszírozáshoz lehet jutni bankoktól vagy tőkebefektetőktől. Az utóbbi évek tapasztalatai szerint azonban általában azok a cégek sikeresek, amelyek felkészülten vágnak neki a feladatnak. A nemrég indított KKV Turbó célja, hogy bemutassa, hogyan is kellene a várhatóan többlépcsős felkészülésnek nekivágni.

A forrásbőséggel jellemezhető 2000-es években még mindenki könnyen kapott hitelt, tudott magának tőkeágon befektetőt találni. A hitelezők nem nézték meg alaposan, milyen is a cég valójában, mennyire strukturáltan működik. Ezeknek az időknek azonban már vége; a szűkülő források és a bizonytalan környezet okozta megnövekedett kockázatok miatt a külső finanszírozók csak olyan cégekbe rakják a pénzüket, ahol biztosak lehetnek abban, hogy minden rendjén van.

"A befektetők és hitelezők számára ma már kiemelten fontos az adott vállalkozás szerződéses viszonyainak, ügyfélkapcsolatainak, eladási csatornáinak ereje és átláthatósága is. A szabályozott környezet, az erős és stabil ügyfélkör és a jó értékesítési csatornák ugyanis hatalmas értéket képviselnek egy-egy cég életében" - idézi a közlemény Vági Pétert, a PwC Magyarország vezető menedzserét. A szakértő szerint az sem hagyható figyelmen kívül, hogy az adózási szempontból kockázatos vállalkozás befektetési szempontból is kockázatos. Az adóoptimalizálás a befektető számára nem jelenthet ugyanis adóelkerülést.

"A finanszírozó és a finanszírozandó közötti harmadik félként, független tanácsadóként azt a nem kis célt tűztük ki magunk elé, hogy megoldást kínáljunk a finanszírozási űr kezelésére. A KKV Turbót saját tapasztalatainkra alapozva és kockázati tőkebefektetőkkel alakítottuk ki" - magyarázta a KKV Turbó létrehozása mögötti alapgondolatot Vági Péter.

A program segítségével az adott vállalkozás önismereti tesztet végezhet annak érdekében, hogy reális képet kapjon saját magáról. Ezt követően a PwC szakértői igény szerint üzleti terv sablont bocsátanak rendelkezésre, amelynek segítségével felmérhető, hogy mennyire megalapozott az adott vállalkozás hosszú távú stratégiája. Létrehoztak egy honlapot is, aminek segítségével széles körű diagnózis készülhet a vállalkozásról. A tematikus kérdéssor és az üzleti terv modellen kívül olyan praktikus sablon-dokumentumok is megtalálhatóak az oldalon, mint a munkaszerződés, piacelemzési minta vagy éppen az értékesítési csapat mérését szolgáló dokumentum - ismerteti a közlemény.