Egy korábbi megbeszélésen az volt az Alstom válasza, hogy a jelenség egyedi, talán nem is laposodás, hanem valami mást észlelhet a személyzet; mindenesetre hivatalos jelzést erről nem kaptak. Mára elmondható, hogy valamennyi forgalomban lévő Alstom Metropolis lapos, illetve forgóvázaiból normál szerelvények esetén laposodásként értelmezhető hang hallatszik - írja az egyesület képviselője.
A keréklaposodás azt jelenti, hogy amikor a túlzott fékezés miatt a kerék nem gördül, hanem megcsúszik, akkor a futófelülete deformálódik, "lapot kap"; ez később a gördülő kerék minden fordulatnál fellépő jellegzetes ütéséről ismerhető fel.
A Metróért Egyesület ahogy korábban, most is várja a magyarázatot a szerelvények rendellenes kerékkopásaival, illetve más szerelvényeknél rendellenes kerékkopásként azonosítható jelenségeivel kapcsolatosan.
Az Index megkereste az ügyben a BKK-t, a BKV-t és az Alstomot, de még nem kapott választ.