Ez év július 20-ról előbb augusztus 19-re, majd november 6-ra módosult a Győr-Gönyű országos közforgalmú kikötő infrastrukturális továbbfejlesztésének befejezési határideje. A szerződésmódosítás adatai a Közbeszerzési Értesítőben jelentek meg.
Az ajánlatkérő Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság még tavaly augusztus 5-én kötött szerződést a kikötőfejlesztési közbeszerzés nyerteseivel, az A-Híd Zrt.-vel, a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel és a Mészáros és Mészáros Kft.-vel.
A befejezési határidő módosításának indoka az, hogy a kikötőben a Wuppermann Hungary Kft. beruházásában megvalósuló ipari üzem kivitelezési munkái párhuzamosan zajlanak az infrastruktúrafejlesztéssel, és miután a D-jelű csarnok építése késik, a konzolja alá is csak késve lehet a vasúti sínt beépíteni. Viszont változatlan maradt a 6 milliárd 985 millió forintos szerződési ár.
Korábban a Napi.hu megírta, a szóban forgó beruházás kapcsán a munka során igénybe veendő uszály fedélzetének a kiírástól eltérő mérete miatt - hamis adatszolgáltatásra hivatkozva - a Közbeszerzési Döntőbizottság három évre kizárta a Közgép Zrt.-t (Simicska Lajos cégét) a közbeszerzésekből. A döntést a Közgép megtámadta a bíróságon. Sajtóinformáció szerint a pert ez év júniusban jogerősen meg is nyerte.
A Világgazdaság ezt megelőző információja szerint az uniós támogatású projekteket vizsgáló brüsszeli ellenőrök a kikötőfejlesztési beruházás esetében 25 százalékos korrekciót javasoltak, azaz a támogatási összeg negyedének a visszafizetését látnák indokoltnak. A nettó 6,89 milliárd forintos fejlesztés tenderkiírása szerinti 94,5 százalékos támogatásintenzitását figyelembe véve, ez bő 1,6 milliárd forintot jelent. Az uniós ellenőrök szerint, amíg nincs jogerős bírósági határozat, addig a néhány négyzetméteres baki (az uszályok fedélzetének a méretében) legfeljebb alkalmatlansági ok lehet, de nem tekinthető hamis információnak.