Újabb járműtendert hirdetett a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt., ezúttal alacsonypadlós, azonos típuscsaládba tartozó, csuklós és szóló trolibuszokat vásárol összesen nettó 62,392 millió euró (mintegy 18,1 milliárd forint) becsült értékben. Szóló trolibuszból 14 darabot (egyenként 62 fő befogadóképességgel, maximum 12,75 méter hosszúsággal), csuklós járműből pedig 10 darabot (102 fős befogadóképesség, 18,75 méteres maximális hosszúság) rendelnek. A BKK az alapmennyiség leszállítását követően 60 hónapig jogosult további 84 darab jármű opcionális megrendelésére, több lehívás keretében (egy lehívás legalább 10 járműre szól) - derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből.

Az alapmennyiséget már 432 nap alatt le kell szállítania a nyertesnek a szerződés aláírásától számítva, míg az opcióval együtt a szerződés időtartama 101 hónapra nyúlhat. Az ajánlattétel, a szerződés és számlázás euróban történik, azonban a kifizetés forintban.

A trolibeszerzés a BKK folyamatban lévő villamostenderével együtt a Közlekedés operatív program "Budapesti villamos- és trolibuszjármű-fejlesztés I. ütem" projektének keretében, 99,33 százalékban uniós támogatásból, összesen 43 milliárd forintból valósulhat meg − az ehhez szükséges támogatási szerződést a BKK tavaly decemberben írta alá. A villamosbeszerzésen az alapmennyiség 37 villamos, azonban a nyertes gyártó további 87 jármű szállítására szerezhet opciót. Lapunk korábbi információi szerint a villamostenderen a Skoda tette a legalacsonyabb ajánlatot (partnere az Alstom) 78,3 millió euróval, míg a második legkedvezőbbet a spanyol CAF 90,4 millió euróval,továbbá pályázott a Siemens (115 millió) és a Stadler is (117,6 millió euró).

 

A legelőnyösebb ajánlat kiválasztása,
részszempontok, súlyszám (szorzószám)
Alapmennyiség járműflotta és egyéb áruk, kapcsolódó szolgáltatások nettó ajánlati ára74
Üzemeltetés közbeni energiafelhasználás értékelése teljes utasterhelésnél (kWh/km/fő)10
Utastéri lábtartó dobogó nélküli fix utas ülések aránya az összes fix utas ülésre vetítve (%)3
Jótállási időszak az önjárást biztosító berendezésekre (hónap)3
Fix utastéri ülések és a teljes utas férőhely aránya (%)2
Szekrényváz fokozottan rozsdamentes acél kivitele2
Hajtáskonténer órás menetteljesítménye (kW/óra)2
Legnagyobb tengelynyomású tengely terhelése (kg)2
Folyamatos önjárási képesség hossza (m)2
Forrás: TED


A nyerteseknek új, legalább 4 kilométer folyamatos felsővezeték nélküli utasforgalmi üzemre alkalmas trolibuszokat kell gyártani, leszállítani, próbaüzemüket lebonyolítani, engedélyeket beszerezni, kezelőszemélyzetet betanítani, továbbá tartalék alkatrészeket és technológiai berendezéseket biztosítani. A nyílt közbeszerzésen augusztus 2-ig lehet ajánlatot tenni.

Az a járműgyártó tehet ajánlatot az eljáráson, amelynek nettó árbevétele az előző három évben (2010-2012) elérte a 60 millió eurót, trolibusz szállításból pedig a 10 millió eurót. Referenciát kell benyújtani az elmúlt három évből legalább 15 darab alacsonypadlós autóbusz vagy trolibusz szállításáról és üzembe helyezéséről, valamint 15 darab akkumulátorral és/vagy szuperkondenzátorral legalább 2 kilométeren, felsővezeték nélküli utasforgalmi üzemre alkalmas trolibusz elektromos hajtásrendszerének szállításáról. A referenciák között lehet átfedés.