Átrendeződött a piac, mivel tavasz óta nem elérhetők a termékeik a Lipóti Pékség üzleteiben, annak tulajdonosa ugyanis felmondta a szerződésüket. Tudomásul vettük a döntést, építjük tovább a saját piacunkat - mondta Cserpes István tulajdonos. Az együttműködés megszűntével kiesett a forgalomból egy jelentős rész, a fogyasztóknak az a rétege, amelyik útközben vásárolt a pékségekben. Ezt a hiányt nem lehet piacokon lévő üzletekkel pótolni.
Az újabb fővárosi boltok kis alapterületű, "gyors elérésű üzletek" lesznek, ahol a tejtermékek mellett szendvicsalapokat, péksüteményt is kínálnak majd - mondta a vállalkozó..
A társaság az első tejivót 2012-ben alakította ki, ma négyet üzemeltet Budapesten. A cég a fővárosban huszonkét piaci bolttal is rendelkezik, ezek mellett mintegy 50 autóból álló járműflottájuk van, amellyel vidékre szállítanak. A 16 évvel ezelőtt alapított, mintegy hetvenféle árut gyártó vállalkozás az idén 150 millió forintból a kapuvári telephelyen egy 1350 négyzetméter alapterületű hűtőraktárt is épített.
A cég naponta 20-25 ezer liter tejet vásárol, elsősorban környékbeli, Győr-Moson-Sopron és Veszprém megyei termelőktől. A legnagyobb mennyiség joghurtból fogy, átlagosan mintegy 30 ezer pohárral naponta, de jelentős a tejföl és a tej iránti kereslet is, illetve napi 20 ezer Túró Rudit is eladnak. A kft.-nek 350 alkalmazottja van, ennek fele Kapuváron dolgozik. A cég nettó árbevétele 2015-ben mintegy 4,2 milliárd forint volt, idén azonban ennél kevesebbre számítanak a piaci átrendeződés miatt - mondta Cserpes István.
Jövőre egyrészt a működési hatékonyság növelését tűzték ki célul, például munkaszervezési átalakítással, gépesítéssel, a termékek előállítása ugyanis túlnyomórészt kézi munkaerővel történik. További termékfejlesztéseket is terveznek. Idén többek között a laktózmentes tej, tejföl, joghurt volt az újdonság a termékkínálatban, valamint a visszaváltható üveges csomagolás a műanyag helyett. Ezt az orosházi üveggyárral együttműködve valósították meg.