A negyedévente megjelenő médiatudományi folyóirat 2000-ben indult, főszerkesztője tavaly nyárig az alapító, Bajomi-Lázár Péter volt. Új főszerkesztőt akkor nem választottak, a szerkesztési feladatokat a 11 tagú szerkesztőbizottság megosztotta.
Bajomi-Lázár Péter a portálnak pénzhiánnyal magyarázta a döntést. A fenntartási költségek évente átlagosan 5 millió forintot tettek ki. A folyóiratot a Médiakutató Alapítvány mellett a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Kara, illetve a Brand Content Kft. adja ki, a fenntartási költségeket egyrészt az előfizetések fedezték, másrészt a BGE is támogatta a kiadást.
A Médiakutató archívuma egy ideig még elérhető online. Az oldal szeptembertől májusig a legnépszerűbb, jellemzően felsőoktatási intézmények hallgatói kattintanak ide, az egyedi látogatóinak száma átlagosan napi 500 fő. Kizárólag online viszont nem fog továbbélni a folyóirat, ettől a szerzői elhatárolódnak.