Minden bizonnyal csődbe megy az egykori Malév sokáig nyereséges leánya, a repülőgépek földi kiszolgálását végző Malév GH. A lap szerint a keddi tanácskozáson a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tervét sem a gazdasági tárcát képviselő Tállai András államtitkár, sem pedig Lázár János nem támogatta. Az újraszervezési terv lényege az volt, hogy 2,7 milliárd forintból felújították volna a járműparkot, hogy aztán kiszervezzék annak üzemeltetését. Emellett újratárgyaltak volna számos bérleti és alvállalkozói szerződést, valamint a béreket is rendezni akarták.
Tállai András azért nem támogatta a - 2015-ös mérlegadatokra építő - javaslatot, mert a cégnek 2,8 milliárd forintos adótartozása van. Lázár János pedig a Támogatásokat Vizsgáló Iroda szakvéleményétől tette függővé döntését. A 300 főt foglalkoztató cégnek utalni tervezett állami milliárdok könnyen tiltott állami támogatásnak minősülhettek volna. Az uniós jog megengedi ugyan, hogy az állam reorganizációra biztosítson forrást, ám mint ahogy a tervekből kiderül, a pénz egy része a lyukak betömködésére - adósság- és bérrendezésre - menne el, amit Brüsszel nem fogadhat el.
A gondokat tetézi, hogy tiltott állami támogatás miatt már nyomoznak a Malév GH ellen: a kiszolgálását végző társaság az MFB Zrt. felé fennálló tartozását egyéb célra szánt, azaz felcímkézett állami támogatásból rendezte. De a helyzetét az is bizonytalanná teszi, hogy a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport (BA) közötti hosszú távú bérleti szerződés idén márciusban lejárt, amelyet még mindig nem újítottak meg, helyette csak elvi megállapodás van egy későbbi esetleges szerződésről.