A Magyar Közlöny pénteki számában megjelent kormányhatározat szerint az üzletág vételárát 34 milliárd forintban, a részvényekét 11,966 milliárd forintban határozzák meg. A tranzakciót ellátásbiztonsági szempontok indokolják, versenyeztetés nélkül hajtják végre - derül ki a határozatból.
A kormány döntése értelmében az Európai Bizottsággal történt egyeztetés szerint nem jelenhet meg a vételárban az Európai Energiaügyi Gazdaságélénkítő Programból a magyar-szlovák földgázszállító rendszer megépítésére folyósított támogatás. A vételárból a megállapodás zárásáig előtörlesztik az MGT Zrt. hiteleit.
A kormányhatározat szerint a vevőnek kötelezettséget kell vállalnia arra, hogy egy éven belül nem küldi el rendes felmondással az MGT Zrt.-től átvett munkavállalókat.
A Magyar Gáz Tranzit Zrt. a magyar-szlovák szállítóvezeték megépítésére és üzemeltetésére 2012. január 1-jén alakult meg, 2014 szeptembere óta állami tulajdonú társaság. Az MTI korábbi információi szerint a 111 kilométer hosszú vezeték 2014 végére elkészült és 2015 közepén megkezdte a kereskedelmi üzemet. A 170 millió eurós (53 milliárd forint) beruházás az Európai Beruházási Bank és a MFB Magyar Fejlesztési Bank Zrt. hiteltámogatásával valósult meg, emellett az Európai Bizottság 30 millió euró vissza nem térítendő támogatást biztosított hozzá.
A magyar-szlovák gázvezeték a tervezett uniós szintű észak-déli gázfolyosó meghatározó eleme, amely a lengyel-szlovák vagy a cseh-lengyel gázvezeték kiépítése esetén összeköttetést biztosít a régiós nemzeti gázvezeték-rendszerek között Horvátországtól Lengyelországig.
A Mol-csoporthoz tartozó FGSZ Földgázszállító az egész országot behálózó nagynyomású földgázszállító távvezeték-rendszer üzemeltetője, amely a hazai termelésből, importból és a föld alatti tárolókból származó földgáz szállításáról, elosztásáról gondoskodik. Az FGSZ Földgázszállító nettó árbevétele 2016-ben 95 milliárd forint volt.