A felújításra pályázó cégek augusztus 25-ig jelentkezhetnek. A teljesítés időpontjában viszont különböznek a felhívások, mert míg például az északi - Dózsa György út és Újpest központ állomások közötti - szakasz kivitelezésére 13 hónap áll a kivitelező rendelkezésére, addig a középső, vagyis a Lehel tér és a Nagyvárad tér közötti szakaszon lévő állomások felújítására 34 hónapot adnak. A déli szakaszon, vagyis a Népligettől a Kőbánya-Kispest végállomásig húzódó részen a kivitelezővel kötendő szerződés 31 hónapra szólna - olvasható a Világgazdaságban.
A közbeszerzések nyerteseinek építészeti, szerkezetépítési és szigetelési munkák várnak, feladatuk lesz továbbá a mozgólépcsők és egyes helyeken a liftek beépítése. Emellett cserélniük kell az áramellátási rendszereket, az állomások világítási berendezéseit is, és a felszíni közművek kiváltása és építése is a győztes teendője lesz.
A M3-as metró infrastruktúrájának felújítását 137,5 milliárd forintos uniós forrásból valósítanák meg. Erről azonban még nem született meg a brüsszeli döntés. Ha az Európai Bizottság nem vagy csökkentett intenzitással támogatná a projektet, a kormány a hatályos szabályozás adta lehetőségek mentén mérlegelheti, miként tudja a szükséges forrást biztosítani, természetesen a hiánycél tartásának veszélyeztetése nélkül - közölte a lappal a Nemzetgazdasági Minisztérium.