A Mol Limo szolgáltatás keretében 100 elektromos, valamint 200 benzinüzemű, kifejezetten városi közlekedésre tervezett Volkswagen up! márkájú gépkocsiból álló flottát helyez üzembe a társaság - hangzott el sajtótájékoztatón.
A szolgáltatás lényege, hogy a jogosítvánnyal rendelkező felhasználó a regisztrációt követően autót foglalhat, amelyet követően a hozzá legközelebbi átvételi ponton - ezek parkolókban, vagy parkolóházakban lesznek - igénybe veheti a szolgáltató gépkocsiját. Amennyiben elérte végcélját fizethet, majd távozhat. A gépkocsit ezt követően más felhasználók vehetik igénybe.
A szolgáltatás nem csak kényelmet, gyorsaságot biztosít, hanem a forgalom, a városokra jellemző zsúfoltság, a parkolási nehézségek enyhítésére is alkalmas és a környezetre is jótékony hatással lehet - mondta Ratatics Péter, a Mol-csoport fogyasztási szolgáltatásokért felelős igazgatója.
A Mol célja, hogy évente 100 darab gépjárművel bővítse a flottát - fokozatosan emelve az elektromos autók arányát - és 2020-ra Budapest közigazgatási határáig kiterjessze a szolgáltatás működési területét - beleértve a Liszt Ferenc Repülőteret is.
A szolgáltatás webes, vagy mobilalkalmazással történő regisztráció után - 5900 forintos egyszeri díj megfizetését követően - percenként 66 forintért vehető majd igénybe a rendszeres felhasználók számára, 990 forintos havidíj mellett. Alkalmi felhasználók esetében nem lesz havidíj, viszont ők percenként 77 forintért autózhatnak majd. Emellett percenként 15 forintos várakozási díjat is felszámítanak, például, ha valaki megáll bevásárolni és nem akarja, hogy elvigyék az igénybe vett autót.
A 2018 február 25-ig tartó bevezető időszakban azonban a felhasználók percenként 33 forintért használhatják a járműveket, miközben a regisztrációs díjat és a havi díjat a Mol elengedi.
Az autók üzemanyaggal való feltöltését, karbantartását, tisztítását a Mol végzi majd és a casco, valamint a kgfb-díjakat is állja. További szolgáltatás lesz a 0-24 órás ügyfélszolgálat, valamint a helyszínelő szervizszolgáltatás. Jelenleg már 35 munkatárs dolgozik a Mol Limo-nál.
Ratatics szerint a közösségi autózásban élenjáró európai városok - például Bécs - tapasztalatai szerint egyetlen megosztott autó képes öt vagy akár tíz saját tulajdonú gépkocsit kiváltani.
A projekt része a Mol 2030-as stratégiájának. A Limo-hoz szükséges fővárosi fejlesztések mellett a társaság európai uniós pályázat keretében, a NEXT-E konzorcium tagjaként nagy mennyiségű áram gyors felvételét biztosító elektromos töltőhálózatot épít ki a régióban.