Még június közepén egy gyors és nagy erejű esőzés miatt több mint egy kilométernyi szakaszon sárral, kövekkel öntötte el a lezúduló víz a vasúti pályát a Dömösi átkelésnél. Mintegy 70 méteren a vágány alatti töltés több helyen károsodott, az ágyazatot kimosta a hegyoldalról lezúduló víz. Az omlások során kb. 800 köbméternyi, 10-50 centiméteres darabokból álló kőtörmelék került a vasúti pályára. Több hétnyi munka után július 13-án, hétfőn Nagymaros és Szob között a Szent Mihály-hegyhez közelebbi vágányon - 40 km/h-s sebességkorlátozással - újraindulhat a vonatközlekedés.
A másik vágányon és a töltésoldalon folytatják a károk helyreállítását, ezért továbbra sem közlekedhetnek a vonatok. Hétfőtől módosított menetrend lép életbe a Budapest-Vác-Szob vonalon, és már csak néhány vonat helyett közlekednek pótlóbuszok Nagymaros és Szob között. A szobi vonalon a nemzetközi vonatok július 13-tól közlekednek, a 280-s számú és a 278-as Metropolitan EuroCity, a 477-es Metropol EuroNight és a 131-es Báthory EC vonatok kivételével, amelyek július 14-től indulnak. A nemzetközi járatoknak nem kell kerülő úton haladniuk, hanem Szobnál lépik át a határt - írja közleményében a MÁV-Start, amelynek honlapján további részletek olvashatók a menetrendváltozásokról.
A károk elhárítása eddig mintegy 150 millió forintba került, de a munka jelentős része még hátravan. Várhatóan a nyár végére fejeződik be a közúthoz közelebbi vágányzat helyreállítása, a rézsűt megtámasztó támfalak megépítése, hogy azon a sínpáron is megindulhasson a vonatközlekedés.