Az egyéni vállalkozóknak például megvan a lehetőségük arra, hogy új forgalmit állíttassanak ki az autójukra, melyben a dolgozójukat nevezik meg üzemben tartónak, de Vadász István szerint mire ennek az adminisztrációja végbemegy, nem is lesz ársapka. Ráadásul az egyéni vállalkozó természetes személynek minősül - a róluk szóló törvény még azt is kimondja, hogy a nevük után kötelesek az "ev" rövidítést használni, így elvileg 480 forintért tankolhatnak.
Az autóbérléssel kapcsolatban a szakértő szerint egyértelmű a helyzet: hiába használja valaki a bérelt autót magáncélra, az nem magánszemély tulajdonában vagy, így piaci árat kell fizetni.
Vadász szerint bár megindulhat az ügyeskedés, hogy valaki megtankol egy magánszemély néven lévő autót és azt átfejti egy cégesbe, ha számlát is kér, akkor az már eleve gyanús, így ezzel sem feltétlenül érdemes próbálkozni.
A gazdák harmada érintett
A Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetsége a lapnak elmondta, hogy bár a kormány azt kommunikálja, hogy megvédi a termelőket a hatósági árral, az igazán nagy agrárgépek eddig is csak nagynyomású kutakon tudtak tankolni piaci áron vagy vették közvetlenül a Moltól drágán. A szervezet szerint a termelők harmada tud csak élni a hatósági ár adta spórolás lehetőségével.